laupäev, august 24, 2019

M. Hart "Asjad nii kallid ja haprad" (august VI)

376 lk
2015, Ersen



See raamat on praegu Apollos müügil eriti soodsa hinnaga ja just nii ta mu lugemislauale jõudiski.

Raamatu tutvustust saad lugeda kirjastus Ersen kodulehelt: Asjad nii kallid ja haprad.

Asusin lugema suht puhta lehena. Jah, ma olin lugenud raamatu tagakaanelt tutvustust ja see tundus paljutõotav. Tegelikult aga polnud ma isegi kindel, millises žanris looga tegu on. Krimilood ei ole minu teema. Kuigi sisu tutvustus kaldus veidi selle poole, et võiks olla ka kriminaalsem liin, siis tegelikult seda polnud. Vähemalt minu jaoks.

Gilly on koduperenaine, kelle käest Todd soovib tegelikult vaid auto varastada, aga saab kaasa ka naise. Gilly igapäevane elu tuli väga tuttav ette- ja tema puhul seda vaid kahe lapsega. Esimestel lehekülgedel kirjeldatud aegajalt hulluksajav argipäev kõlas tuttavalt ning ajas muigama. Aegajalt ilmutav ,,Tahan kuhugi kaugele rännata... näiteks üksi poodi minna!"-tunne on ilmselt tuttav paljudele lapsevanematele. Nii jättiski Gilly kasutamata võimaluse põgeneda ning aitas tegelikult ise kaasa oma röövimisele.

Todd on keerulise looga noormees. Eks igasuguste pahalaste taga on enamasti mingi lugu. Meil kõigil on, aga pahalaste puhul tavaliselt selline, mille lahendamisega nad ise pole hakkama saanud. Kuigi algusest saati oli teada, et Toddi lugu on ilmselt üsna karm, siis oli ikkagi väga põnev selle avanemist jälgida. Elasin talle ikka väga kaasa. 

Suures plaanis oli minu jaoks kõige rohkem tegu armastusromaaniga. Reedan ette ära, et tegelikult raamatus suudlemist ei olnud, rääkimata sellele järgnevast. Sellest hoolimata oli kogu teos väga intensiivne ning pinge oli kogu aeg õhus. Pidev liikumine. Ootus, et mis saab edasi. Ja muidugi ka lootus. Alustasin lugemist eile õhtul ja mõtlesin, et loen natuke... ja siis veel natuke... Kui olin kindlalt otsustanud raamatu kinni panna, siis läks asi jälle nii põnevaks, et lõpetasin alles kell 3.30, et hommikul koos esimeste ärganud lastega kohe jätkata.

Enne viimaseid peatükk uurisin Bookdepository lehelt järgi, milliseid raamatuid Megan Hart´i poolt neil veel on. Praegu ju saab sellelt lehelt veel soodsamalt raamatuid tellida ja tuleb ära kasutada. Eesti keeles on tal veel vaid üks raamat.

Viimased peatükid olid minu jaoks üllatus. Ausalt öeldes ma lootsin kogu aeg midagi muud. Kuidagi lootusetuse tunne tuli. Olen alati uskunud, et enamusi inimesi saab aidata. Et on võimalik erinevatest olukordadest välja tulla. Ja samas tean, et jään neile tegelastele just selle lõpu pärast rohkem mõtlema, sest sisse jääb kriipima mõte, et mida oleks saanud teisiti teha?

Kellele meeldib intensiivne suudlemise- ja seksivaba suhtelugu, mis oma kriminaalsetest koostisosadest hoolimata pole üldse kriminaalne, siis neile soovitan väga. Ise uurin ilmselt lähiajal Megan Hart´i uusi teoseid.

***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 19 raamatut. Sealhulgas käsiraamat "Rikaste inimeste 30 harjumust".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.
Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: