esmaspäev, detsember 05, 2016

R. T. Kiyosaki, S. L. Lechter "Rikas isa, vaene isa" (november)

232 lk
2005, Sinisukk

Kuna ma siin jätkuvalt rikkaks saamisega tegelen, siis on õigustatud, et lõpuks harin ennast ka sel teemal. Või õigemini- jätkuvalt! Sest pärast kõiki neid raamatupidamise kursusi jms ei ole õige öelda, et ma alles HAKKAN ennast rahaasjades harima. Isegi raamatut "Rikas isa, vaene isa" lugesin esimest korda juba 2005.a detsembris ehk 11 aastat tagasi. Sellest ajast on raamat mu enda raamaturiiulis olemas olnud. Sel nädalavahetusel olin lastega üksi kodus. Mingil hetkel raamaturiiulist möödudes tuli tunne, et vot seda raamatut tahan nüüd lugeda. Ehk hoopis midagi muud võrreldes sellega, mida viimasel ajal lugenud ja kirjutanud olen.

"Rikas isa, vaene isa" on ameerika turgu arvestades kirjutatud raamat. Kui seda meeles pidada, siis on lihtne meie oludesse mittesobivad mõtted välja jätta ning keskenduda üldistele põhimõtetele, mis kehtivad kõigi jaoks.

Kui kiunumisega pihta hakata, siis olen kindel, et kogu selle jutu oleks saanud ka lühemalt ära öelda. "Rikas isa, vaene isa" kirjutamise ajal aga Kiyosaki ilmselt veel ei teadnud, et mõne aasta pärast on ta välja andnud veel palju-palju samateemalisi raamatuid, mis koostöös ta veel rikkamaks teevad. Nii et paljud kordused ja pikad venitamised oleks võinud ära olla.

Nagu ütlesin, olen seda raamatut 11 aastat tagasi lugenud ja nii olid põhilised ideed mulle teada. Mitmeid neist olen aastaid ka enda elus järkjärgult sisse viinud. Ja sellegi poolest oli see väga värskendav lugemine.

Julgen raamatut soovitada kõigile, kes kunagi ettevõtlusega alustamisele on mõelnud. Palgatöötajatel, kel on kindel kuupalk, mida nad mõjutada ei saa, ei tasu seda raamatut väga kätte võtta, sest see võiks asjatut masendust tekitada. Kiyosaki on sellise omanikele tulu teenimise suhtes suht kriitiline. Tema kindel tee on oma firma kaudu raha teenimine. Raamatust võib jääda mulje, et see on nii tohutult lihtne, kuid tegelikult kaasnevad oma ettevõttega ikka päris suured riskid. Pealegi pole kõik inimesed valmis selliseks pingeks, mis ettevõtlusega kaasneb. Nii et mina ei julgeks küll absoluutselt kõigile ettevõtlust soovitada, ega öelda, et see on nii tohutult lihtne.

Üks oluline kõigile mõeldud mõte raamatust on aga arusaam, et tulude tõstmiseks on vaja investeerida varadesse, mitte kohustustesse. Personalijuhina sain korduvalt õppetunni, kuidas inimesed pole kunagi oma palgada rahul. Kiyosaki rääkis sellest samuti- vaesed ja keskklass ostavad endale raha eest kohustusi ja nii nad ei saagi kunagi oravarattast välja. Oravaratas tähendab siis ringi, kus käid tööl, teenid raha, kulutad, käid tööl... jne. Kui tõuseb palk, tõusevad kulutused, siis tuleb rohkem töötada, tõuseb palk, tõusevad kulutused... Tuttav, eks ole?

Praegu on mul küll hirmus tuhin veel raha teemal targemaks saada. Milliseid häid raha teemal harivaid raamatuid oled Sina lugenud? Mida julged soovitada? Milline Kiyosaki raamatutest on veel lugemist väärt?

Kommentaare ei ole: