reede, aprill 13, 2018

Sarah J. Maas "Kesköö kroon" (aprill II)

438 lk
2016, Pikoprint

Teine osa sarjast, mille peategelaseks on Adarlani palgamõrvar Celaena. Avastasin, et mingit osa raamatust saad lugeda ka näiteks siit:  Kesköö kroon. Minu arvamust esimest osast näed siin: Klaastroon.

Kui ma mõtlesin, et mulle meeldis sari "Punane kuninganna", siis pärast selle sarja 2.raamatu lõpetamist tean, et Celaena lood on ikka hulga paremad ja mitmekülgsemad. Nii et tundub, et neid raamatuid teises järjekorras pole mõtet lugeda. Usun, et kui "Punane kuninganna" oleks mulle teisena kätte sattunud, siis ei oleks ma seda lugeda suutnud.

Selles osas oli maagiat tunduvalt rohkem, armukolmnurka ja üldse armastust vähem ning tapmist ja hakkimist ka rohkem. Aga nagu eelmise osa puhul kirjutasin, et võitlust ja tapmist põhimõtteliselt polnud, siis see, et tapmist oli rohkem tähendab, et siiski oli seda hulga vähem kui enamuses viimase aja sellistes noortekates.

Saladused ja maagilised juhtumid laienesid ja lahenesid. Õigemini- selles osas sai selgeks, kui palju on toimumas pinna all, millised jõud ja saladused kogu seda riiki ja kõiki inimesi tegelikult ümbritsevad. Celaena otsis ja leidis üha uusi ja ootamatuid tükikesi. Kuid see kõik oli samal ajal kuidagi loomulik (jaaa, see on õige sõna maagia kohta!!!) ning ei tundunud ülepaisutatud, ega lihtsalt pastakast väljaimetuna.

Kirjanikuna ma ikka otsin muudkui ka seda kohta, kus kirjanik libastuks... või pigem- tahaks näha, et ma olen nii tähelepanelik, et suudan kirjaniku mõttest ette rutata. Jah, mitmes kohas oli eesootav selge, kuid samas oli palju kohti, kus ma sain aru küll, et mingi üllatus sealt peab tulema, aga lahendus oli ikkagi ootamatu.

"Kesköö kroon" liikus kiirelt ja loogiliselt. Iga leheküljega hämmastusin üha enam, kui mingid uued avastused läksid edasi märkidest, millele juba esimeses osas vihjati. Nii et minu jaoks oli hämmastav kirjaniku oskus nii pika maa tagant pidevalt niite kokku tõmmaga.

Kolmandat raamatut praegu raamatukogus pole, nii et tuleb ilmselt väike paus, kuid kindlasti loen seda sarja edasi. Sellises tempos jätkates on ka kindel, et ilmselt on see minu viimase 10 aasta rekordiline lugemisaasta... hmm, kuigi sellele aitab kaasa ka vähene kirjutamine. 

 ***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 14 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: