pühapäev, veebruar 03, 2019

H. Aavik "Praktiline internetiturundus" (veebruar I)

108 lk
2010, kirjastus Äripäev AS


Viimasel ajal olen kõik oma vabad hetked youtube´st edukate inimeste mõtteviisile keskenduvate videode vaatamiseks kasutanud. Eesmärk ikka mõista, kuidas mu pakutavad raamatud ja koolitused jms suurema hulga inimesteni jõuaksid. Edukate soovitused jõuavad enamasti ikka välja internetiturunduseni. Nii on üsna loogiline, et sellealane raamat mu lugemislauale jõudis.

Nii on Henrik Aaviku raamat "Praktiline internetiturundus" osa mu isiklikust väljakutsest "100 raamatu lugemisega külluseni".

Olgu kohe algul selge, et nii nagu selles raamatuski kirjutas, siis kõik juhid, firma omanikud jne ei saa ise olla internetiturunduse spetsialistid. Olen viimastel aastatel väga lähedalt näinud paari suurt projekti, mille puhul aga tegijad on alt läinud turundaja valikult. Põhjuseks ilmselt just see, et teenuse tellijatel polnud aimu, kuidas turunduskampaania peaks käima ja nii ei suudetud ka õiget teenuse pakkujat valida. Seda, et sa kokkulepitud summa eest kokkulepitud teenust ei saa, suudab aga kontrollida see, kes teemast midagi teab. See oli ka üks põhjus, miks internetiturunduse teemast rohkem teada soovisin.

"Praktiline internetiturundus" räägib läbi põhilised teemad, mida internetis oma tootest-teenusest huvitatuni jõudmiseks pead teadma. Interneti kasutusvõimalused on kiirelt arenev teema, seega on ilmselt mõnedki mõtted selles 2010.aastal välja antud raamatus aegunud (näiteks, et mobiiltelefoniga tuleb teenusepakkuja kodulehele ilmselt 0,1% külastajatest- tänaseks on see number kindlasti märgatavalt suurem).

Enamus nippe on ilmselt küll aga sellised, mis lähiajal ei aegu. Mina sain endale küll mitmed mõtted kirja. Samuti panin endale meeldetuletusena kirja mitmed ülesanded, mida tean varasemast ajast, et peaksin tegema, kuid tihti siiski kas unustan või olen ebaoluliseks pidanud.

Lühikese esmase sissejuhatusena teemasse oli üsna asjalik raamat. Andis esmaseid nippe, kuidas oma koduleht paremaks muuta, kuid veelgi enam- muutis teema väga huvitavaks. Hakkan õpitut nüüd lähiajal oma kirjastuse kodulehe Heli Kirjastus ja blogi Minu ilus elu maal peal kasutama. Kuna raamatupoodides oma raamatute müümine muutub lähikuudel hulga kallimaks, siis ilmselt väheneb suurtes kettides minu raamatute kättesaadavus. Seetõttu on eriti oluline, et kõik huvilised mu kirjastuse kodulehe üles leiaksid ja sealt soovitud raamatud saaks endale tellida. 


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 16 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: