teisipäev, aprill 30, 2019

Heli Künnapas "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks"

48 lk
2019, Heli Kirjastus
See on minu jaoks olnud lihtsalt imelise sünnilooga lasteraamat. Rohkem kui aasta aega tagasi nägin unes karupoegi ja nende ema... ja siis hakkas mingi mõte selleks looks arenema. Pikalt läks aega, kui pealkiri lõplikult selgeks sai. Aga seejärel hakkas lugu lihtsalt jooksma. Mul tuli see ainult kirja panna.

Esimese peatüki saatsin  kohe illustreerija Jana Valgele ning palusin endale ühe karupoja joonistada. See oli täpselt minu Lukas. Ja nii hakkasimegi kiirelt tegutsema- kirjutatud peatükk läks kohe illustreerijale, pildid tulid kiirelt vastu. Neist piltidest said minu ees tegelased ja olud veelgi selgemaks ja uued lood tulid kohe otsa.

Ülimega õnnelik olen ma selle lasteraamatu pärast just seetõttu, et tegelikult on see minu esimene lasteraamat. Jah, paar aastat tagasi ilmus "Laste ilus elu maal", aga selles on väljamõeldut vähe. Enamus lugudest said ju laste pealt lihtsalt maha kirjutatud. Karupoeg Lukase lugu on aga tõesti lugu.

Karupoeg Lukas on minu ja mu laste sees aga nii tugevasti kanda kinnitanud, et kujundamisel on karupoeg Lukase lugemispäevik ning kirjutamisel juba järgmine lugu. Raamat on vaid mõne päeva väljas olnud, seega jõudnud väheste lugejateni. Aga praeguseks olen juba nii palju positiivset tagasisidet saanud kui vist ühegi teise raamatu kohta esimeste paari päevaga nii suure lugejate hulga käest pole saanud.

"Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" on väga positiivne ning eluterve raamat. Õpetab unistuste poole püüdlema ning norijaid ignoreerima. Samuti näitab, et norimise taga on tihti kadedus ja hirm enda ebaõnnestumise ees. Nii on armsa loo taha ikka õpetlikud ivad ka sisse pikitud.  

Kuigi raamatus on suures osas sõnad, mida olen oma lastele aastaid rääkinud, siis pärast raamatu kuulamist hakkasid nad elulistes olukordades tooma näiteid karupoeg Lukase raamatust, mitte sellest, et mina olen neile varem sama juttu rääkinud. Nii et näitlikustamine töötab laste puhul kindlasti paremini.

Huvi korral saad raamatu "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" tellida Heli Kirjastuse kodulehelt.


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 17 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.
Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: