laupäev, jaanuar 18, 2020

G. S. Clason ,,Babüloni rikkaim mees" (jaanuar III)

171 lk
2015, Million Mindset OÜ

See raamat seisis mul pikalt riiulis. Olen korduvalt kuulnud, et ,,Babüloni rikkaim mees" on paljude jaoks olnud just see raamat, millest algab tee parema finantsmõtlemise ning finantsvabaduseni. Mõte, et tegemist on iidse mõistujutuga, kuidagi hirmutas. Minu magistritöö on tehtud umbes aastatel 300-500 kirjutatud teoste põhjal, kuid Babüloni aeg oli ju veelgi varem, nii et võimalusi enda hirmutamiseks leidsin küll ja küll. Kuigi samal ajal tiksus ikka peas teadmine, et see on ju nii paljude arvates hea raamat.

Hirmsate asjadega on ikka nii, et kõige lihtsam viis neist lahti saada, on asi käsile võtta. Nii ma siis hakkasingi paar päeva tagasi raamatut ,,Babüloni rikkaim mees" lugema. Sisu kohta saad pikemalt lugeda kirjastus Million Mindset kodulehelt siit: ,,Babüloni rikkaim mees".

Raamatutega, mille puhul olen endale mingil põhjusel bloki ette tekitanud ja niiviisi riiulile lugemisjärge ootama jätnud, on mul lihtne võte- ühel hetkel seisan riiuli ees, võtan raamatu ja hakkan seistes riiuli ees lugema. Kui lugu haarab niiviisi kaasa, et koos raamatuga kuhugi istuma vajun, siis on korras. Aga kui millegi pärast kohe kaasa ei haara, siis mõne raamatu puhul panen ta riiulisse tagasi õigemat aega ootama, mõne aga viin raamatukogusse tagasi või isiklike raamatute puhul panen müüki.

,,Babüloni rikkaim mees" haaras mu kaasa esimesest leheküljest. See on täitsa midagi muud, kui kõik teised finantsteemalised raamatud, mida olen lugenud. Kokkuvõtlikult võin kohe ära öelda, et põhimõtted ja õpetused, mida selles jagatakse on samad, mida jutlustavad ka enamus küllusliku elu suunas juhatavaid raamatuid. Tean, olen nüüdseks päris mitu läbi lugenud ning neid põhimõtteid rakendades ka enda elu väga palju muutnud ning edasi viinud.

Seda hämmastavam oli kogu lugemise ajal teada, et samas mõtted ja mured, mis meie praeguse aja inimesi raha teemal vaevavad, on inimestel olnud aastatuhandeid. Ja alati on olnud mõned, kes teavad rahaga käitumise reegleid ning koguvad enda ümber külluslikku elu. Isegi kui selle kaotavad, siis kordavad oma edu samu reegleid järgides. Ja siis on need, kes ei tea ja ei tahagi mingitest reeglitest teadagi, kuid kelle elujärg seda ka näitab.

,,Babüloni rikkaim mees" sisaldab lühijutte, mis kokkuvõttes moodustavad küll terviku, kuid mida võib rahulikult ka ühe jutu kaupa lugeda. Need lood on põnevad lugeda ilmselt ka neile, kes ei otsi taga rahatarkusi. Need on lihtsalt nii elulised (praegu lugedes küll ajalooliselt elulised).

Mõistmine, et neid iidseid lugusid ja olukordi saab nii otseselt tänapäevaga ning meie käitumisega seostada, oli minu jaoks päris suur äratus. Mõtleme küll, et oleme tohutult arenenud, aga tegelikult pole saladus, et tänapäevane inimene on sama haavatav, nagu iidsetel aegadel elanud inimesed. Lihtsalt erineval viisil. Läbi aegade on samaks jäänud edukuse võti- teadmised!

Ehk et ka tee rikkuse ja õnne juurde algab teadmiste omandamisest ning elu suurimad põhitõed pole ajas väga muutunud. Raha puhul on üks oluline mõte, et kõik algab suhtumisest ja mõtlemisest. Seda aitab ,,Babüloni rikkaim mees" suunata küll, sest eriti nende lugude valguses tekib kiirelt tunne, et kõik on võimalik. Eriti meie oludes elavate inimeste jaoks.

Kui tahad ka lugeda raamatut, mis mind algul hirmutas, kuid tegelikult väga innustas, siis kirjastuse Million Mindset kodulehelt saad raamatu ,,Babüloni rikkaim mees" sooduskoodiga heli10 osta 10% soodsamalt (kehtib ka teistele raamatutele).

Minu jaoks oli selle raamatu lugemine igatahes kasutatud aega väärt. Aitäh, kirjastus Million Mindset, võmaluse eest need teadmised omandada! 



***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: