pühapäev, oktoober 15, 2023

M. Keränen "Armando" (oktoober IV)

 80 lk

2022, Keropää

Raamat, mis pani mu 9-aastasel pojal silma särama. "Armando" tegevus toimub 1.klassis, seega sobib see lugemiseks ka noorematele, aga enda 3.klassi poja puhul nägin küll, kuidas see lugu talle väga meeldis. Nüüd on tal käsil sarja järgmised raamatud. Poja eeskujul lugesin aga ise ka läbi. 

Armando on Eestisse elama asunud 1.klassi poiss, kes asub õppima Tartu Kivimäe kooli. Ta ema on eestlane, kuid isa argentiinlane.  

Selles raamatus on käsitletud päris mitmeid olulisi teemasid. Tegelikult on tegemist lihtsa ja lühikese looga algklasside õpilastele, kuid sellesse raamatusse mahub nii erinevuste halvustamine, täiskasvanute teod ja tegematajätmised kiusamise korral, sõprus, uude keskkonda sulandumine jne. Kõigist teemadest paistab pea jagu üle aga armastus jalgpalli vastu. 

Minu jaoks oli kõige kriipivam koht ilmselt see, kui täiskasvanud inimesed hakkasid Armando edu jalgpalliplatsil vähendama sellega, et milline ta välja näeb (ehk päritoluga ning eestlastest erineva väljanägemisega). Ja ilmselt on sellised juhtumid vägagi võimalikud. Kurb. Seda enam on tore, et Mika need lood ilusti on raamatusse pannud. 

Mika raamatud on meil siin aga kindlasti edaspidigi lugemislaual. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: