reede, oktoober 11, 2024

K. Smith "Ärevuse nähtamatud ahelad" (oktoober I)

264 lk

2022a, Väike Vanker

Järjekordne raamat nimekirjast, mille oma terapeudilt sain. Seekordse raamatu alapealkiri on "Kuidas saada kontrolli alla oma ebakindlus, panna pausile ärevus ja lõpuks ometi maha rahuneda." Kas pole mitte hea ja oluline mõte meie kõigi jaoks? 

Alles selle raamatu lugemise ajal sain aru, kui paljusid otsiseid ja liigutusi oma elus teen sellepärast, et olen ärev. Samuti õpetas loetu rohkem märkama, kui ärevad on teised inimesed mu ümber ning kui palju kõik ärevusest tulenevalt reageerime, mitte ei esita oma seisukohti, ega tee teadlikke otsuseid. 

Kindlasti ei aita ühe raamatu lugemisest, et oma ärevust täielikult maha saada ning mõista, kuid esialgse sissejuhatuse teemasse tegi sellest raamatust loetu ikka väga hästi. 

Väga oluline taipamine oli, et kui me ennast piisavalt tunneme ning enda Mina suudame eristada, siis ei ole vaja teiste inimeste tegudele või sõnadele nii äkiliselt või tormiliselt reageerida. Nii jõudsid suur osa selle raamatu teemasid ka ikka selleni, et oluline on ennast tundma õppida ning eristada oma mõtteid ja uskumusi ja põhimõtteid teiste inimeste omadest. See aga on teadlik töö ning võtab aega. Endasse vaatamine on kindlasti ka ebamugav. Lihtsam on vanaviisi jätkata ja ... osaleda ärevates süsteemides nii, nagu siiani. Ainuke viga on, et siis jäävad ka tulemused samaks. 

Raamatus on ärevusest räägitud ja toodud näiteid erinevates valdkondades. Iga peatüki juures on ka mõtlemispunktid ja kontrollküsimused, mis aitavad kohe ka enda elus neid teemasid märgata. 

Ülimalt kasulik teos ja hästi ning mõistetavalt kirjutatud. Jällegi julgen soovitada. 

***

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.


Kommentaare ei ole: