pühapäev, august 12, 2018

G.Potšeptsov "Propagandasõda 21.sajandil" (august I)


175 lk
2018, Hea Lugu
Lähenevate valimiste valguses sai loetud siis üks asjakohane raamat.

Olgem ausad- enamus meist ei mõtle tänasel päeval sellele, et saame igapäevaselt mingist propagandast osa. Selles mõttes oli see väga hirmutav ja silmiavav teos.

"Propagandasõda 21.sajandil" räägib sellest, milliseid mõjutusvahendeid propaganda käigus kasutatakse, kuidas see toimib ja mis ning milline on vastupropaganda. Eelkõige on kasutatud näiteid Venemaalt ning Ukraina õppetunde. Samas on need aga meilegi laiendatavad.

Täna just kinnitasin taas, et ma ei loe kommentaare, mida minu artiklite alla kirjutatakse, sest ma ei viitsi mõelda, millised on teiste erakondade makstud "trollide" kirjutatud ja millised nö tavainimeste tõelised arvamused. Alles seda raamatut lugedes hakkasin mõtlema, et huvitav, kui palju mõjutamist meie ümber tänasel päeval suudavad  ära teha need samad artiklite all kommenteerivad tasustatud "trollid"? Milline on see propaganda eesmärk, mida nad suudavad saavutada? Igapäevaselt mõtlen, et inimesed peaksid olema ju nii mõistlikud, et suudavad elukutseliste kommenteerijate arvamused eraldada... aga kas ikka on?

Teiseks ehmatavaks mõtteks oli, et palju propagandat toimub näiteks telesarjade kaudu. Selle kaudu, millist maailma neis meile nö sisse söödetakse ja tavapäraseks kuulutatakse.

Nii et väga huvitav lugemine oli ja pani ikka mõtlema küll. 

 
***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 15 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: