pühapäev, november 03, 2019

R. Gage "Miks sa oled RUMAL, HAIGE ja RAHAST LAGE… ning kuidas saada NUTIKAKS, TERVEKS ja RIKKAKS!" (november I)

188 lk
2018, Million Mindset OÜ
Jaa, selle raamatu pealkiri ongi päriselt, et ,,Miks sa oled RUMAL, HAIGE ja RAHAST LAGE… ning kuidas saada NUTIKAKS, TERVEKS ja RIKKAKS!" Mõte iseenesest on õige ning teema räägitakse raamatus ilusti lahti, aga selline kilomeetrine pealkiri tõesti jättis minu jaoks raamatu pikalt riiulile seisma. Kahetsen küll.

Sellepärast kahetsen, et see oli tõesti kaasakiskuv ning otsekohene teos sellest, kuidas me ise tihti oma õnne šaboteerime. Viimasel leheküljel olin tõesti kurb, et juba läbi sai, sest oleks tahtnud veel edasi lugeda. Randy Gage raamat on pigem suunatud mõtlemise ja hoiakute muutmisele. Ei ole mingeid harjutusi, ega igapäevaseid väikseid käitumisjuhiseid. Autori enda elu ning teiste näidete põhjal on hästi selgitatud, milliste mõtlemisviisidega hoiame ennast rumala, haige ja vaesena ning kuidas senised ebaedu kaasa toonud mõtlemised ja käitumisviisid ümber muuta.

Kaanel on kirjas, et raamat ei ole viisakas, kuid midagi ebaviisakat ma selles ka ei leidnud. Otsekohene, seda küll. Ja see oli nii värskendav. Ei ole mingit nunnutamist, ega käekõrval talutamist, vaid autor räägib asjast.

Ma ei saa vastu kiusatusele ning pean välja tooma ühe iseloomuliku lõigu raamatu lõpuosast:
,,Uusi asju hakkame õppima juba enne kui kõndima ning suurem osa meie maailmatunnetusest on välja kujunenud kümnendaks eluaastaks. Enamik inimesi ei mõista, et nende maailmavaade on paigas, ning nad ei sea seda kunagi kahtluse alla. Edukad, õnnelikud inimesed, aga teevad seda." (lk 183)

Oma väljakutsega "Kuidas ma 100 raamatu lugeimsega külluseni jõuan" olen esimese neljandiku läbinud. See tähendab, et korduvalt olen kuulnud süüdistusi, mida enamuses neis raamatutes ka kirjeldatakse- miks on vaja rahast rääkida ja seda taga ajada? See on nii madal.

Gage räägib korduvalt sellest, et tegelikult oleme kõik määratud olema õnnelikud, terved ja rikkad. Seda saame siis, kui igaüks talle antud oskusi ja andeid parimalt kasutab. Suurem osa meist aga võtab ohvri rolli, ei kasuta seda, mis tal on ning loomulikult ei luba siis ka ümbritsevatel kasutada. See on siis "Mis-mõttes-naabril-hakkab-minust-paremini-minema?"-mõtteviis. Alles hiljuti kuulsin mingit uuringut, mille järgi eestlased vaatavad keskmiselt üle 4 tunni päevas telekat... ja siis samal ajal öeldakse, et pole aega harivaid raamatuid lugeda??? Valikute küsimus.

Raamat ,,Miks sa oled RUMAL, HAIGE ja RAHAST LAGE… ning kuidas saada NUTIKAKS, TERVEKS ja RIKKAKS!" on üks neist, mis jääb minu raamaturiiulile seisma, sest tahaks ikka aegajalt selle suvalisest kohast avada ja mõne hea mõtte lugeda.

Kurb on vaadata, et nii vähestes Eestimaa raamatukogudes see ning paljud teised enda eluga tegelemist õpetavad raamatud olemas on. Kui tahad selle raamatu endale osta (mida ma tõesti soovitan!), siis kõige soodsam on seda teha kirjastuse Million Mindset kodulehelt. Kasutades koodi ,,heli10" saad raamatu hinnast 10% alla ka. Sellele raamatule kasutatud raha on kindlasti hea investeering. Raamatu leiad ka Apollo raamatupoest.

See oli minu jaoks üks neist raamatutest, mille lugemise ajal on pliiats ja paber kogu aeg kõrval, et kirja panna kõik head mõtted, mis mul enda tegemiste ning nende arendamise kohta tulevad. Nüüd lähen neid siis korrastama ja teostama.

***
Väljakutse ,,Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan" raames olen lugenud veel neid raamatuid:

S. Lechter "Mõtlemist muutes rikkaks. Naistele "
E. Nightingale "Hoiak"
T. H. Eker "Miljonäri mõtteviisi saladused"
M. V. Hansen, R.G. Allen "Ühe minuti miljonär: teadlik tee jõukuseni"


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: