esmaspäev, veebruar 22, 2021

W. R. Brooks "Detektiiv Freddy" (veebruar V)

 230 lk

2003, Ersen

Selle vahva lasteraamatu haarasin raamatukogust juhuslikult kaasa. Vaatasin lihtsalt riiulite vahel, et mis võiks lastele huvi pakkuda. 

Mõne nädalaga lugesime õhtujutuna lastega selle koos läbi. Pisike Johanna küll väga ei kuulanud, kuid tema vaatas huviga pilte. Neid on raamatus päris mitmeid. Ülejäänud 6-12-aastased aga kuulasid lugu huviga ning neile kõigile meeldis see väga. 

Nagu aru saan, pole see esimene Freddy raamat. Neid on kohe rohkem. Tagakaanelt loen, et Freddy raamatud on kirjutatud aastatel 1927-1958. Seda aga küll tunda pole. Jah, pole täitsa kaasaegne lugu, kuid pigem ajatu. 

Freddy on vahva siga, kes oskab pea kõike. Selles loos on ta detektiiv. See tähendab, et tuleb luurata kurjategijate järgi, selleks vahepeal inimeste riietes kahel tagumisel jalal käies, tuleb kassi süütuse tõestamiseks tõendeid koguda jms. Ehk et aktiivne tegevus käib kogu aeg. 

Freddyl on ka palju loomadest sõpru, kellest mitmedki jäävad samuti meelde, sest nendest on rohkem juttu. Mõni tegelane ilmus aga üksikutel kordadel ja need ajasid lapsed segadusse, sest ei tulnud meelde, kes see on. 

Kokkuvõtlikult aga jah selline mõnus ja tegus lasteraamat, mille tegelastest meie ilmselt loeme nii mõnegi järgmise raamatu ka.

 

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".

 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

Kommentaare ei ole: