laupäev, november 27, 2021

Manakkide Tänav "Viivuranna Online" (november II)

 144 lk

 2021, Heli Kirjastus 

Hästi läks, et selle raamatu lõpuks ikka loetud sain. No tõin mina endale kirjastuse laost raamatu, veidi lugesin, üks poegadest võttis raamatu endale. Tõin siis laost uue, lugesin, teine poeg võttis selle endale lugemiseks. Ma siis käisin lõpuks öösiti nende tagant raamatut tagasi võtmas ja laste uneajal lugemas. 

"Viivuranna Online" jätkab noorteraamatute sarja, mille tegevus toimub Viivuranna gümnaasiumis. Meie Lille Roometsaga kirjutasime esimese raamatu, milles said kokku armastus ja krimi. Selle osa autor on ulmekirjanik Maniakkide Tänav, seega rändab tegevus online maailma. 

Viivuranna gümnaasiumi noored teevad seekord koos juhendajaga valmis simulatsiooni, milles saab minna Viivurannas umbes sada aastat tagasi. Selles ajas tuleb tegeleda kommunistide ja salasepitsustega. Ootamatu rikke tõttu jäävad noored aga mängu kinni ning peavad kõik oma oskused mängu panema, et välja pääseda, sest liiga pikk virtuaalreaalsuses olemine võib kaasa tuua ajukahjustuse. 

Minu, kui arvutimängude võõrale inimesele oli tunne, et olin sattunud oma laste maailma. Meil oli autoriga korra jutuks, et ei tea, kas peaks inglisekeelseid väljendeid tõlkima. Lugedes oli mul ikka niiii hea meel, et need tõlgitud said. Küsimus pole inglise keeles, vaid et kohati on tegu sõnadega, millest mängudevõõrad inimesed aru ei saa. No nagu näiteks mina. 

Nii et kogu lugu oli minu jaoks üks mõnus seiklus, kus üheaegselt olin Viivuranna ja Eesti seikluslikus ajaloos ning samal ajal oma laste poolt tuttavas maailmas. 

Kuigi sari ja see raamat on mõeldud pigem põhikooli- ja gümnaasiumiõpilastele, siis minu 4. ja 6.klassi poisid loevad väga innukalt ja siiani on nende kommentaarid väga positiivsed. Ilmselt ongi asi selles, et ühelt poolt leidsid nad eest tegevuse ja sõnavara, mis neid puudutab, kuid samal ajal tegelevad nad märkamatult lugemise ja osaliselt ka ajalooga. 

Sarja "Viivuranna gümnaasium" raamatuid kirjutavad Eesti Noortekirjanduse Ühingu erinevad autorid, seega ma ise ka veel kirjastajana ei tea, et kuhu sarja tegelased järgmises osas maanduvad. 

Raamatu kohta saad lugeda ka Raamatuportaalist siit: Raamat, mida poisid loeksid.  

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 




Kommentaare ei ole: