teisipäev, august 29, 2023

K. Ingemarsson "Kõik sai alguse veest" (august V)

524 lk

2014, Ajakirjade Kirjastus

Järgmine raamat siis sellest kuhjast, kus olid raamatud kirjanikest, kes ei suuda oma käsikirja lõpuni kirjutada (lõpuks ikkagi kõik suudavad. Loomulikult!)

"Kõik sai alguse veest" peategelane on Stella Friberg, kes kirjutab oma menuka krimisarja viimast raamatut. Tean seda tunnet ja kõiki neid blokke, kui sa pead endaga võistlema ja kirjutama midagi endast paremat. Noortekaga "Mälestusteta suvi" sain ikka päris korraliku kirjutamiskrambi sel viisi läbi käidud. Stella kahtlused, kõhtlused ja enesetakistamine olid kõik nii tuttavad. See osa raamatus tõsiselt võlus mind. Ilmselt just seetõttu, et leidsin sellest nii palju tuttavat. 

Samal ajal mõtlesin pidevalt, et kas kirjaniku kannatused on põnev lugemine ka neile, kes ise pole samas olukorras olnud. Teisalt - me loeme ju raamatuid igasugustel teemadel ning pole tavaliselt enamust neist läbi teinud. Minu jaoks oli seekord aga võlu jah isiklikus äratundmises. 

Hulga küsitavam teema oli minu jaoks armuliin. Kui Stella suhe Frederikuga, millega lugu algas, oli mõistetav ja kulges loogiliselt, siis ootamatu armastuse osa oli tõesti ootamatu. Olgu, sain mingil hetkel aru, et kust see pidid tulema (jah, oleks võinud ju tegelikult raamatu pealkirja lugeda ja aimata!), aga kogu teekond esimese suudluseni ja sealt edasi oli üks suur küsimärk. Et nagu ... äkitselt oli olemas. Isegi kui ma teadsin, et sealt peab midagi tulema, oli see täis üllatusi ja ootamatusi. Ebaloogilisuse mõttes. 

Iseenesest oli ka armulugu ilus ja tore, aga tundsin ennast kuidagi ettevalmistamatult. Kas selline armastus ongi põhjamaalik? Küsitavusi minus igatahes tekitas. Korduvalt. 

Teose mahule annab juurde vahva võte, et tegelikult on teoses kaks raamatut. Nimelt saavad lugejad päris palju osa Stella kirjutatavast krimiromaanist ning võivad sellele ilusti kaasa elada. Kas seda oleks pidanud nii pikalt seal vahel olema, see on jällegi ilmselt maitse küsimus. Mina tundsin, et ei taha üliväga süveneda raamatusse, mida ma päriselt üleni lugeda ei saa (rääkimata sellest, et seda pole päriselt olemaski). 

Kokkuvõtlikult oligi mul selle raamatuga pidevalt selline armastan-vihkan suhe. Ühelt poolt tundsin, et see meeldis mulle väga, samas leidsin ennast taas telefonis, kuna mul polnud mingi probleem raamat suvalise koha peal kõrvale panna ja unustada. Lõpuni välja jäid sisse segased tunded, kuigi pigem ikka jäi peale hea tunne. 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: