esmaspäev, juuni 17, 2019

L. Carroll "Ameerika printsess" (juuni VII)

256 lk
2018, Pilgrim
Noorteromaanide lugemise jadasse hoopis midagi muud. Nimelt tuli ühel päeval tunne, et pean lugemida midagi prints Harry kohta. Ma ei tea, miks. Kas ma nägin mingit uudist temast? Tuli ta mulle kuidagi muud moodi meelde? Igatahes otsisin kohe, et kas eesti keeles on midagi olemas. See raamat oli. Muidugi polnud seda raamatukogus olemas. Ühel päeval aga nägin urrami´ist, et on olemas. Teatasin siis raamatukoguhoidjale, et soovin seda... ja me otsisime kahekesi ikka tükk aega. Sest raamatu esikaas on roheline, kuid ots hoopis tume. Nii et silmadega üle raamaturiiuli lastes oleks meie mõlema arvates seal olema midagi muud. Lõpuks leidsime tagastatud raamatute riiulist.

Eellugu pikk, aga... muljed olid kuidagi segased.

Teose sisukirjeldust saad lugeda kirjastus Pilgrim kodulehelt: ,,Ameerika printsess. Meghan Markle´i ja prints Harry armastuse lugu."

Raamatu pealkirja lugedes ootasin armastuse lugu. Sain aga suguvõsade elulood. Peatükkide kaupa oli räägitud Meghani ja Harry elulugusid. Aga minu jaoks olid need faktid, mis olid kokku pandud ajalehtede artiklitest, twitteri säutsudest ja muudest taolistest allikatest. Lõpuosas oli kirjas, et kuninglik perekond intervjuusid enamasti ei anna. Eks see ilmselt oli ka põhjus, mis otsesest allikast infot nagu polnudki. Nii et minu jaoks jäi lugu kuivaks ning pigem oli tegu nende kohtumise eellugudega.

Lõpus oli ka kirjas, et kihlusest kuuldes läks raamatu kirjutamisega kiireks. Nii tuli teosele veel kuidagi eriti rahamaitse juurde. Jäin mõtlema, et huvitav, kas sellistest kuulsatest ametisse sündinud inimestest võib igaüks lihtsalt kirjutada, nii et ei pea midagi kooskõlastama, ega ka mitte tulu jagama? Või on selleks ikka mingid seadused? Eestiski on ju teada juhtumeid, kus on ilmund nö mitteametlikud elulooraamatud. See väljend on mind alati mõtlema pannud. Või näiteks mitteametlikud fänniraamatud- kas need tehaksegi lihtsalt omavoliliselt? Ostetakse pildipangast mõned fotod ja tekst pannakse eri allikatest kokku?

Fotode puudumine oli minu jaoks selle raamatu suur miinus. Minu kui moest mitte midagi teadva inimese jaoks oli liialt palju infot selle kohta, millist mantlit või kleiti või pükse keegi millalgi kandis. No ja see, et veel hinnad ka olid iga komplekti korral ära toodud, jättis veelgi enam mulje tehislikult pikemaks venitamisest. Mõne koha peal ma siis guugeldasn endale fotod kõrvale, et aimu saada, millestest riietest on jutt.

Ma pole väga palju elulugusid lugenud, kuid nii tuntud ja avalike inimeste puhul eeldasin veidi avalikumat ja emotsionaalsemat lugu.

***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 18 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.
Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: