teisipäev, juuni 16, 2020

S. Johnson, K.H. Blanchard ,,Ühe minuti juht" (juuni II)

110 lk
2002, Väike Vanker
Olen veidi hädas oma väljakutsega ,,Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?". Nimelt on raske öelda, millised raamatud selle alla käivad. Näiteks seegi raamat jõudis minu lugemislauale life coach´idele mõeldud nimekirjast, kuid eneseareng ja külluslik elu on ju otseselt seotud. Lõpuks aga vahet pole, kuhu raamat liigitada. Oluline on, milliseid teadmisi ja mõjutusi see annab.

,,Ühe minuti juht" on pealkiri, mis sisu ilusti kokku võtab. Selles teoses räägitakse juhtimisstiilist, kus juht sekkub alluvate töösse võimalikult vähe ning pigem õpetab nad ise tööd tegema. Juht püstitab ühe minuti eesmärke, jagab ühe minuti kiitust ning teeb ühe minuti noomitusi. Mulle väga meeldis, et oli toodud paralleele ka teiste valdkondade, näiteks lastekasvatusega. Sama meetod toimib ju ka lastega.

Vahva võrdlus oli keeglimänguga. Nimelt tihti elus lasevad juhid (ja ka lapsevanemad) veeretada kuuli kurikate poole, aga ette pannakse paberileht, nii et veeretaja (alluv või laps) ei näegi, mitu pihta sai või kuhu üldse täpsemalt sihtima pidi. Ehk et me ootame tulemusi, aga ei räägigi täpselt, mida ootame. Samuti ei anta kohe tagasisidet, et mitmele ja millistele pihta saadi. Ehk et ootame positiivseid tulemusi, kuid tähelepanu pööratakse negatiivsetele. Vana ja kulunud mõte, et inimesed teevad seda, mille eest neile (erineval moel) makstakse. Keegliga võrdlemine oli aga väga piltlik ja meeldejääv.

Taaskord pigem selline lihtsakoelisem üksikute heade mõtetega raamat. Kiire lihtne lugemine, kuid sama mõtte oleks saanud lühemalt ära öelda.

***
Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 




Kommentaare ei ole: