reede, november 27, 2020

H. Parksepp ,,Snupsi" (november II)

 216 lk

2015a, Hea Lugu


Aastaid tagasi nägin telekas intervjuud Hanno Parksepaga. Ta näitas plastiliinist voolitud kujukesi ning tutvustas nendest kirjutatud raamatut. See oli nii põnev. Need kujukesed ja raamat jäid meelde. Nüüd siis haarasin raamatukogust selle raamatu kaasa ja lugesime lastega õhtujuttudeks. 

Tohutult äge on, et tegelastest tehtud kujude pildid on sisekaantel olemas, nii et kogu aeg saab järgi vaadata, kuidas mingi tegelane välja näeb. Mu 2-aastane ei viitsinud neid lugusid kuulata, aga ta istus pidevalt raamat süles ja kutsus, et ma tuleksin tegelasi vaatama. Ja siis luges nimepidi päris mitu sealt ette. Tegelased on värvikad ja põnevad. 

Tegevusigi on palju ja pidevalt juhtub midagi. Snupsi ja ta sõbrad lähevad Vehkuriga reisile, mille jooksul juhtub väga põnevaid asju. 

,,Snupsi" raamatust rääkides on mul aga segased tunded. Lugedes tundsin tihti, et tegelasi on nii palju, et mul endale ei jäänud meelde, mis häälega keegi neist minu jaoks rääkis (ehk et mida ka lastele teha). Nii tundus korduvalt, et kohati on tegelasi liiga palju. 

Aegajalt oli ka tunne, et oli püütud liiga paljudele tavalistele asjadele mingi muu nimi panna. Ehk et need polnud nagu väljamõeldud asjad, vaid lihtsalt kõik meie asjad olid saanud mingi teise nime. Siis oligi keeruline, et pidid enne aru saama, millest on jutt ja siis seda lastele tõlkima. Selgitamist oli seega lugemise ajal päris palju. 

Üldiselt aga lastele (6-11a) ikkagi meeldis ja nad kuulasid seda raamatut hea meelega.

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

 

 




Kommentaare ei ole: