esmaspäev, november 02, 2020

J. Bennett "Südame õige kuju" (november I)

 315 lk

2020, Heli Kirjastus 

Kui ma kirjutaks ise ülihea noorteraamatu, siis see oleks just selline. 

Kui ma kellegagi ägedalt flirdiksin, siis teeksin seda just nii, nagu siinses raamatus - särtsakalt, tempokalt, teravmeelselt. 

Kokkuvõtlikult: mulle nii väga meeldis. 

Jenn Bennetti raamat "Südame õige kuju" on esimene minu kirjastatud tõlkeromaan. Ta on kirjutanud päris palju raamatuid, mille seast oli raske valida esimest, mille kirjastamisest alustada. Lugesin inglise keeles käsikirja osaliselt läbi ja seejärel oli otsus tegelikult juba lihtne. Nüüd aga lugesin raamatu eesti keeles ilusti otsast lõpuni läbi, no ja alles nüüd sain kogu selle raamatu võlust täielikult aru. 

Beatrix on noor kunstihuviline, kes teab, et edasiõppimiseks vajab stipendiumit. Nii on ta otsustanud joonistada lahatud surnukeha, et kunstivõistluse jaoks võimalikult eripärane töö teha. Haiglas töötav ema ei kiida seda heaks, nii et tüdruk peab sellega tegelema salaja. Ööbussis kohtub Beatrix salapärase ning võluva Jackiga, kes on ilmselt San Francisco kõige tagaotsitum tänavakunstnik. 

Sädemeid lendab nende vahel juba esimesest kohtumisest alates. Ja samal ajal jätkavad mõlemad oma tavaelu elamist. Mulle meeldib, et see on noorteraamat, kus inimestel on oma elud. Beatrix võitleb pikalt armumistunde vastu, sest tundub, et Jack on vale inimene, kellesse armuda. Lõpuks ei saa küll ilmselgelt vältida. Ja ikkagi ei kaasne mingit unustamatut teineteise külge klammerdumist, vaid ka armumine on osa elust, mille puhul ennast ei unustata. 

Minu jaoks on eriti noorteraamatutes nii tähtis, et inimesed elaks enda elu edasi ja ei sulanduks teisega kokku, nagu mingis roosas muinasjutus. "Südame õige kuju" ongi samal ajal romantiline ja särisev (Jacki võluvust ikka korratakse mitmel korral päris imalalt), kuid samas toorelt kalkuleeriv (kui teine ei helista, ega kirjuta mitu päeva, siis ei jää elu seisma). 

Minu jaoks on väga nauditav Jacki taust ja saladused. Mõnusalt teistmoodi vaatepunkt sellele, miks mõned inimesed midagi salaja teevad. Näiteks tänavatele joonistusi. 

Mulle meeldivad vestlused, kus sõnu liigselt ei raisata (kuigi ma ise tihti kirjutan vastupidiselt). "Südame õige kuju" on igal juhul kiirete vestlustega lugu. Ja samas on siin pikad dialoogid, kus teema räägitakse ikka lõpuni, mitte nii, et ühes vestluses saavad mõlemad kaks lauset öelda ja siis minnakse uue teema juurde.   

Nii et Jenn Bennett on kindlasti mu tähelepanu haaranud ja tundekeeli liigutanud. Õnneks on leping sõlmitud juba ka järgmise tema teose tõlkimiseks, nii et varsti saan edasi naudelda. 

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

 

 




Kommentaare ei ole: