esmaspäev, detsember 21, 2020

S. J. Maas ,,Tormide impeerium" (detsember III)

 751 lk

2019, Pikoprint

Ma saan aru, miks mõned inimesed ei alusta sarja lugemist enne, kui kõik sarja osad on ilmunud. Esimesed sarja ,,Klaastroon" raamatud lugesin läbi 2018.aasta kevadel. Need olid Klaastroon, Kesköö kroon, Tule pärija. Aasta hiljem lugesin sarja neljandat raamatut Varjude kuninganna. Ja nüüd siis rohkem kui aasta hiljem viies raamat ,,Tormide impeerium"

See tähendab, et ikka väga kaua läks aega, enne kui tuli meelde, kes on kes ja mis toimub. Pikalt tundus kogu lugu kuidagi hästi võõras. Seda sarja on aga loetud mitu tuhat lehekülge, seega eks nende jooksul on päris palju sündmusi ka toimunud. 

Seekordne raamat on jälle pigem sõja lainel. Tundeid ja romantikat väga palju ei ole. No teoreetiliselt on see olemas, aga ikkagi sõdimise taustal või siis kõrvaltegelaste vahel. Sellist otsimist ja ootamist väga pole. 

Lõpp on muidugi selline, et tahaks järgmist raamatut ka lugeda. Kui õigesti aru saan, siis peakski kokku tulema 6 raamatut ehk et järgmine on viimane. No ja lisaraamatud siis ka. 

Sellist sarja lugedes mõtlen ma enamik aega ikka sellele, et kuidas autor sellist sarja üles ehitab? Kuidas ta hoiab järge kõigil tegelastel ja tegevusliinidel? Kui ma lugejana ei suuda kursil püsida, siis kuidas autor seda teeb? Saan aru, et tal küll hunnik inimesi, kes loevad ja ilmselt möödapanekud välja toovad. Aga ikkagi ... 

,,Tormide impeeriumi" lugemiseks läks mul ikka nädal aega. Ei kulgenud kuidagi. Tundsin korduvalt, et surun ennast sellest teosest läbi. Mulle tegelikult väga meeldib, kuidas Maas kirjutab. Tema tekst on tempokas ja maailmad fantaasiaküllased. Maas´i naispeategelased on särtsakad ja isepäised. Isegi siis, kui on kaelani mudas, ikka ei kooguta kellegi ees. Väga mõnus vaheldus vahepeal noortekirjanduses levinud nõrgukestele ja saamatutele naispeategelastele. 

Siiski tundsin korduvalt, et see sari on kunstlikult liiga pikaks venitatud. Või ... peaks jah sarja raamatuid lühema vahega lugema, nii et kõik eelnev meeles oleks. Igatahes loen kindlasti pärast ilmumist ka sarja viimase raamatu läbi.

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!



Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".

 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

 

 




Kommentaare ei ole: