laupäev, jaanuar 09, 2021

S. K. Tremayne "Tõde tõuseb, vesi vaob" (jaanuar III)

 320 lk

2019, Pegasus

Ükskord oli nii, et ma arvasin, et mitte mingid fantaasiamaailmadest rääkivad raamatud mulle ei meeldi. Ja siis lugesin "Näljamänge" ja "Lahkulööjat". Ei hakka ütlemagi, kui palju sarnaseid raamatuid olen pärast veel läbi lugenud. 

Siiani olin aga täitsa kindel, et krimi-põnevik kindlasti minu teema ei ole. Eelmisel aastal otsustasin aga proovida ja tõin raamatukogust raamatu "Tõde tõuseb, vesi vaob". Lugemiseni jõudsin küll alles nüüd, aga tundub, et veel üks sein on langenud- mulle vist ikkagi võiks meeldida ka krimi-põnevik. 

"Tõde tõuseb, vesi vaob" on lugu enesetappu üritanud naisest, kes ... tegelikult ikkagi ei üritanudki enesetappu. Ehk et ühel hetkel hakkavad talle meenuma erinevad mälestuskillud ning talle räägitakse asju, millest tuleb kokku hoopis teine lugu ja pilt, mis näitab, et ta ei püüdnud ise ennast tappa. 

Kokkuvõtlikult oli see kuidagi hästi müstiline raamat. Kogu see nõmmede laius ja suurus ja need loomad ja linnud. Selline rahulik kulgemine, kus midagi nagu ei ole ja samas kohalikel inimesel on kogu aeg väga palju teha. 

Põnevus püsis lõpuni. Ma ei jõudnud ära oodata, et kes kõige süüdi on. Aga küsimärgina jäi minu jaoks õhku, et kas ma poleks pidanud seda tegelast enne kohtama? Et kui mul polnud õrna aimugi tema olemasolust, siis kas mul oli mingi info puudu?

Peategelane Kath kordas üha uuesti ja uuesti kõike, mida ta oma õnnetuse kohta teada sai. Nii muutus ühel hetkel veidi tüütuks see pidev kordamine. Eriti, kui neid teadmisi sai juba päris palju ja ta muudkui kordas neid. Samas aga läks see loo areguga kuidagi hästi kokku, nii et ikkagi oli päris põnev lugeda. 

Kuna see oli esimene võimalus, mis ma krimi-põnevik raamatutele andsin, siis erilisi ootusi enne lugemist ei olnud. Ilmselt olen aga valmis veel selliseid raamatuid lugema, sest täitsa põnev oli.

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".

 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

Kommentaare ei ole: