neljapäev, jaanuar 28, 2021

M. Heppell "Kuidas iga päev tunnike kokku hoida" (jaanuar X)

 160 lk

2012, Äripäev

Michael Heppell on minu jaoks autor, kelle raamat aastaid tagasi kindlasi mu elu muutis. Selleks oli "Võrratu elu", mida lugesin just ajal, kui mul oli selles raamatus olnud teadmisi väga vaja. Selle raamatu lugemisega astusin kindlasti senisest erinevale teeotsale. Sellest raamatust rääkisin siin: 

Uusi enesearenguraamatuid otsides jõudsingi nii üsna loomulikult Heppelli raamatuni "Kuidas iga päev tunnike kokku hoida"

Pealkiri ütleb juba ära, et tegemist on ajajuhtimise raamatuga. Kuna alustan ise järgmisel nädalal Ajajuhtimise kiirkäivitamise kursust ja lõpetan oma käsiraamatut "Ajajuhtimise 30 nippi", siis mõtlesin veel mõne selleteemalise raamatu läbi lugeda. 

"Võrratu elu" meeldis mulle sellepärast, et üsna lühidalt ja konkreetselt oli räägitud paljudest olulistest teemadest. Nii ka selles raamatus. Kuigi olen ajajuhtimise kohta uurinud ja erinevaid meetodeid kasutanud ajast, kui olin 15-aastane, sain siit päris mitu head mõtet. 

Ajajuhtimisega seoses pole ma varem kokku puuutnud kiirlugemise teemaga. Jaanuarikuus on kiirest ja aeglasest lugemisest erinevate inimestega juttu olnud, sest aastat alustades seadsin minagi, nagu paljud aktiivsed lugejad, Goodreadsi lehel endale uue lugemiseesmärgi. Eelmisel aastal lugesin 81 raamatut ja sel aastal on plaanis 120. Ehk siis 10 raamatut kuus. Mõned aastad tagasi olin õnnelik, kui aasta jooksul 12 raamatut läbi sain. Nii ongi tulnud selgitada, et kas see on ikka mõistlik ja kas seda on vaja? 

Jah, 120 raamatut aastas ei tähenda, et iga raamatuga mõnulen pikalt. See on minu jaoks eesmärk, mis annab võimaluse tutvuda 120 raamatuga ning neis olevate lugude või õpetustega (olenevalt siis, kas tegu on ilukirjandusega või mitte). Alles Heppelli raamatut lugedes sain selgituse oma soovile rohkem raamatuid läbida. Täpselt - mõned raamatud tõesti läbin ehk loen diagonaalis läbi, saan aru, millest seal juttu on ja sellest, et ma ei tahagi täpsemalt süveneda. Ilmselt on igaühel kogemus, kus pooleli on raamat, mis väga ei tõmba, aga samas ei saa ka uut raamatut alustada, sest eelmine on pooleli. Mul seda muret enam pole, sest tõesti olen õppinud diagonaalis lugema, et mittevaimustavad raamatud ka kiiremini läbi saaks, kuid ma ikkagi saaksin info, mis seal olemas on. 

"Kuidas iga päev tunnike kokku hoida" on minu arvates väga hea raamat ajajuhtimisest ning kindlasti soovitan seda nii neile, kes püüavad ajakasutust parandada tööalaselt, kui ka neile, kelle aeg kipub kaduma kodus. Sobib kõigile! 

Kõige rohkem meeldis mulle aga raamatu viimane lause, milles Heppell tõdeb, et tegelikult ei tea me keegi, kui pikk meie elu on, nii et äkki polegi oluline mingit kogust aega kokku hoida, vaid leida viis teha nii, et iga hetk, mil elame, oleks lihtsalt parimalt kasutatud.

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".

 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

Kommentaare ei ole: