teisipäev, mai 11, 2021

M. Lunde "Lumeõde" (mai II)

 192 lk

2019, Rahva Raamat AS

See raamat on ikka nii ilus, et ei tahtnud seda kiiresti lugeda, sest siis oli võimalik kauem kaanepilti kusagil kodus lebamas imetleda. 

Raamatust "Lumeõde" käisin raamatukogus korduvalt mööda, sest teadsin, et pidavat kurb raamat olema. Aga ka ilus. 

Sisu kohta saad pikemalt lugeda Eesti Lastekirjanduse Keskuse leheküljelt

Kui alustada ilust, siis peale imelise kaane on sellel raamatul sama imeilusad pildid. Ja seda peaaegu igal leheküljel. Tõelised kunstiteosed. Mina, kes ma kunstist midagi ei tea, nautisin neid igatahes. Kõige põnevam oli minu jaoks see, kuidas emotsioonid loos ning lehekülgede värvivalik olid kokku sobitatud. Töötas väga hästi. Väga geniaalne.

Lugu ise räägib surmast. Õigemini sellega hakkamasaamisest. Sellest siis nii surnu kui ka mahajääjate pilgu läbi. Kuigi see võib kõlada hirmsalt, siis tegelikult on tõsiselt armas raamat. Juba esimeste peatükkide jooksul on selge, kuidas lugu kulgeb ning kes on kes. Natuke ikka tuli üllatusi ka, kuid mitte väga. 

Kuigi ettearvatav, siis lugemine oli tõsine nauding. Mõnus. Mingit üleliigset koormat lugu kaasas ei kandnud, kuid kõik oli arusaadav ja piisavalt lahti kirjutatud. 

Olen alati selle poolt olnud, et surmast pigem rääkida. Ka lastega olen püüdnud ikka vajadusel surma teemal rääkida. Samas, ega meil lõplikke vastuseid selle kohta ju ei ole. Seega ma pole üldse kindel, kas julgeksin oma lastele selle raamatu lugemist soovitada. Endal jäi lugedes küll hea ja helge tunne sisse, kuid midagi ikka nagu kripeldama ka. 

Täiskasvanutele aga julgen kindlasti selle raamatu lugemist soovitada. Mõtlemapanev ja äratav on see kindlasti. Ja kui täiskasvanud juba on ärganud ja mõtlema hakanud, siis on lastel ka vähem seda, mille pärast muretsema peaks ... nagu selgus ka raamatus "Lumeõde"

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" 12 raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 







Kommentaare ei ole: