esmaspäev, oktoober 31, 2022

A. Pitoniak "Vajalikud inimesed" (oktoober V)

368 lk

2020, Rahva Raamat AS 

See oli küll nüüd üks omamoodi lugemiselamus. 

Algul ei saanud väga minema. Toksiline sõprussuhe, kus ühel pool on raha ning loomulik sarm, teisel pool aga võime sõbra jaoks vajalikul ajal olemas olla ning püüe oma kehvast lapsepõlvekodust välja saada. Põhilise tegevuse ajal on Violet ja Stella umbes 20-30-aastased. Kuidagi nagu kumbki tegelane ei haakinud minuga ning ei tahtnud väga teadagi, mis nendega edasi saab. 

Teleuudiste maailm oli ka kuidagi suht kuivalt kajastatud. Tempo nagu oli olemas, aga samas jätkuvalt mitte kaasahaarav. Kogu see kiirus ja rabelemine, mis tavaliselt teleuudistega seostub, oli sõnades olemas, aga mitte tunnetatav. 

Ühel hetkel aga hakkasid sündmused voolama. Toimus pööre, mis pani lehti keerama ning ootama, et kuidas asi laheneb. Hakkasid avanema kõrvaltegelaste olemused ning taustad. Panused tõusid. 

Tunnistan, et lõpus hingasin kergendunult. Ei tea, kas see teeb minust paha inimese....? Raamatu lõpp on ilmselt mõnegi jaoks eetiliselt küsitav. Õigemini siis kogu teine pool raamatust. Küsimus siis selles, et mis on mõrvale kaasaaitamine? Millisest piirist oled ise kaasosaline? Kellele ja mida peaks nähtust rääkima? Kuidas ja kui palju ennast kaitsma? 

Kui esimese poolega maaldemine ei hirmuta, siis teist osa raamatust julgen suht vabalt soovitada. Alles lõpus sai ka minu jaoks selgeks pealkiri "Vajalikud inimesed". Mõistmine, et mingeid inimesi on meil mingil ajal vaja. Samas see muutub. Me ise muutume. Mõnus mõtlemiskoht. 

Lõpuosa külmaks küll ei jäta, sest kahtlused lahenduse eetilisuse osas jäävad õhku. 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: