pühapäev, oktoober 23, 2022

A. Todd "Before" (oktoober IV)

338 lk

2015, Gallery Books

"Before" kuulub Anna Todd´i "After" sarja. Eestikeelsena ongi ilmunud vaid sarja esimene raamat "Pärast", mis mind lugemise ajal endasse haaras. Nii olen ka edaspidi sarjal silma peal hoidnud. 

Todd´i raamatute kohta on tehtud mitu filmi, millest seni värskeimat alles mõned nädalad tagasi mitu korda kinos vaatamas käisin. Varem olen kirjutanud, et "Kas "Pärast" on parem raamatu või filmina?" ning "Kuidas Tessa ja Hardin mind täitsa-täitsa närvi ajasid, sest Richard tervenes neist kiiremini?" (viimases postituses siis viimase filmi muljed). 

"Before" juurde tagasi tulles: suurema osa lugemise ajast mõtlesin, et kas keegi teab mõnele sarjale kirjutatud eellugu, mis oleks päriselt ka hea? No ei sujunud see lugemine. Minu jaoks polnud Hardin selles osas üldse usutav. Tema sisemaailm oli ... naiselik. Võib olla sellepärast meeldib mulle nüüd selle sarja filme rohkem vaadata, kuna see annab võimaluse ise Hardini sisemaailm välja mõelda. 

Loomulikult oli selles raamatus ka minu jaoks liiga palju kohti, kus Hardini negatiivne käitumine läbi lasti ning sellega ei tegeletud. Aga no mõistan, et sarja jätkumiseks on seda vaja. Lugedes aga tahaks vaielda. 

Raamatu lõpus sain aru, et tegu pole vaid eellooga, sest viimased peatükid rääkisid ära selle, mis juhtub filmis, mida ilmselt alles filmitakse. Ma pole järgmisi raamatuid lugenud, nii et ei tea, kas raamatutes on juttu sellest, mis edasi saama hakkab. 

Kuna ma enda loomingus lähisuhtevägivalla teemaga tegelen ning usun, et need on teemad, mis tuleb päevavalgele tuua, siis kindlasti loen järgmisi raamatuid ja ülikindlasti vaatan ära järgmise filmi, kui see millalgi tuleb. Ma ei oska aga öelda, et kellele võiks raamatut soovitada või kui palju seda teha julgeksin. Ilmselt kõnetab see teos mind põhjustel, mida igaühel pole.

 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: