kolmapäev, veebruar 14, 2024

S. Page "Lugude hoidja" (veebruar III)

284 lk

2023a, Eesti Raamat

Kuigi ma tavaliselt kasutan postituste juures raamatute kaanepilti, siis seekord ei saanud tegemata ja kasutamata jätta enda tehtud fotot.

Nimelt lugesin seda raamatut praegu Roomas olles. Teoses on olulisel kohal tegelased, kes on saanud nime Rooma keisrite Augustuse ja Tiberiuse järgi. No ja Vatikani muuseumis Tiberiuse skulptuuri nähes ei suutnud ma vastu panna ja ... selline see pilt sai. Ise olen rahul. 

"Lugude hoidja" on koristajana töötava Janice lugu sellest, kuidas ta teiste inimeste lugusid kuulab ja kogub. See on hea viis enda loole mitte mõelda ja seda veelgi allapoole suruda. 

Tema lugu määrab aga selle, kuidas ta ennast näeb ning miks näiteks võttis nii kaua aega, enne kui ta suutis täiesti mitte toimivast abielust välja astuda. Naine ignoreeris aastaid märke sellest, kuidas mees lasi naisel kõige eest hoolitseda ning lihtsakt seda ära kasutas. Pärast naise lahkumist asus  mees seejärel koguka lesknaise juurde elama.

Lugu süütundest, mida võime lapsest peale kaasas kanda mõistmata, et teised selliseid asju meile süüks ei paneks. Ise aga kasutame süütunnet, et enda ees uksi sulgeda ja oma tähtsust vähendada.

Lugu sellest, kuidas meie lood on nii erinevad ja samas nii sarnased. Sellest saame aru aga alles siis, kui julgeme riskida ning oma lugu kasvõi jupi kaupa avaldada. 

Lugu sellest, kuidas teistele lugude jutustamise kaudu ka ise enda looga paremini tuttavaks saame. Ehk ... see, mida ka mina kirjanikuna kogu aeg teen. 

Lugu, mis mind igatahes igati kõnetas. See pani nii naerma kui nutma ning avas mitmedki teemad, millele pean mõtlema. 

Võimalik, et seda raamatut saab ka niisama kiirelt ajaviiteks lugeda, kuid mul läks päris mitu päeva aega, sest tõesti pani pidevalt mõtlema. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: