pühapäev, veebruar 25, 2024

J. Platt "See olid sina" (veebruar V)

344 lk

2017a, Varrak 

Kui oled ise kirjutanud raamatu "See ei ole sina!", siis muidugi jääb silma, kui keegi teine on kirjutanud raamatu "See olid sina".  

Tegelikult oleks selle raamatu pealkiri võinud olla "Lähme dringile". See oli üks peamisi küsimusi, mis mul lugedes tekkis, et kas me eesti keeles ka päriselt käime muudkui dringil? Selle raamatu tegelased tegid seda peaaegu üle lehekülje, nii et ma muudkui mõtlesin, et kas dringile minna saaks eesti keeles kuidagi teisiti? 

Teine mõte, mis mul lugedes suurema osa ajast peas keerles oli, et peaksin taas ikka rohkem kirjutama. Mulle tundub, et ma pole tükk aega ühtegi väga head raamatut lugenud. Või ütleme siis nii- pole lugenud ühtegi, mis mulle väga meeldiks. Kindlasti on mõnigi loetud raamat väga hea, aga täpselt sellist, mida lugedes ma muudkui õhkaks ja kiirelt lehti keeraks, pole ammu lugemislauale sattunud. Nii kurb! See tähendab ju automaatselt ka seda, et lugemine läheb aeglasemalt, sest lihtne on lugemine katkestada. 

Selle raamatu kohta on järgmine ving see, et kui ma 200.leheküljel (kirjutatakse nii?) pole kindel, kes on meespeategelane ning vähem kui 50 lehekülge enne lõppu saan aru, kust tuleb armastuslugu, siis ... päriselt-päriselt pole enam piisavalt aega, et saaksin armastusloole kaasa elada. Suurem osa ajast oli mehi jah nii palju, et ma ei saanud aru isegi, et kust see lugu siis nüüd kulgema hakkab, sest kusagilt ei hakanud. 

Suurem osa suhtlusest käis teineteise asju arutades. Ühte sama lugu rääkisid inimesed teineteisele, seega sain mitu korda samadest juttudest osa. See oli igav. Kuidas on täiskasvanud inimestel aega, et oma 10 sõbra iga liigutusega kursis olla ja seda omavahel arutada? 

Seega minu jaoks oli see lihtsalt mingi kulgemine läbi drinkide ja klatšimise. Ma sain korduvalt aru, miks sarja "Mõni õhtu romantikat" lühiromaane kirjutan. Ma võiksin need lood ju samuti pikaks venitada, et räägin sama juttu mitmele tegelasele eri lehekülgedel või toon sisse hunniku tegelasi, kes mitte mingit rolli ei oma või siis ... räägin asja mõtte kiiremini ära. Mulle endale sobib viimane. 

Ma nüüd mõtlen, et  ... kas lähen kiirelt ise kirjutama või ... kõnetavat raamatut otsima ... Pole veel otsustanud, kumb hetkel parem oleks. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: