reede, märts 01, 2024

K. Priilinn "Rosete kirjutab romaani" (märts I)

237 lk

2023a, Hea Lugu

No arvata võib, et sellise pealkirjaga raamat jääb mulle silma. Ammu juba jäi. Millegi pärast aga tundus just nüüd õige aeg seda lugeda. 

Järgmiseks võib muidugi arvata, et prantsuse pässiga kaanepilt jääb mulle silma. Prantsuse pässid on lihtsalt mu nii suured lemmikud, et ... no lihtsalt on. 

Kes veel aru ei saanud, siis prantsuse päss on kaanepildil oleva küüliku tõug. Miks ma seda tean? Sest mul oli aastaid mitmesaja küülikuga küülikufarm. Sellest tuleneb üks ving - mind ajas iga kord närvi, kui raamatus küüliku kohta jänes või jänks öeldi. Jänesed nimelt elavad metsas ja küülikud on need, keda me kodus peame. Aga noh, saan aru, et tavapärases vestluses pole see oluline. Samuti saan aru, et autor ilmselt vahet mõistab, kuid tegelased olid need, kes nii rääkisid, aga ... ikkagi tahtsin iga kord öelda, et: "Küülik! See on teil küülik!"

Üldiselt oli tegemist nunnu-armsa suvitusromaaniga. Mõnus suvine lugemine, mis tuletab meelde eelmist suve ning paneb järgmise suve järgi igatsema. Mõnus rahulik kulgemine läbi mitmete inimeste tegemiste ning arengute.

Rosete ja ta tütre teekond maaelu juurde on ilmselt paljude jaoks julgustav, et see on võimalik. Mina olen ise alles hiljuti vastupidises suunas liikunud ehk et maalt linna, seega tegelikult mõistsin tegelase mõtteid ja unistusi väga hästi. Samas oleksin tahtnud talle veidi ka talvisest maaelust rääkida. Aga ... no see polnud oluline. Rosete talvistest kogemustest võiks aga ehk järgmise raamatu kokku saaada. 

Rosete esimese romaani kirjutamine oli ka muidugi mõnus tegevusliin. Vahva oli näha, kuidas lugu loos kulges ning kuidas Rosete kord kirjutatud lugu oma elu järgi lõi ning samas ka enda elu kirjutatud romaani järgi elas. Äratundmist oli korduvalt. 

Nii et täisa mõnus ja nauditav suvine lugu, mida sobib igal aastaajal lugeda. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: