esmaspäev, märts 18, 2024

O. Preussler "Krabat" (märts V)

208 lk

2021a, Tänapäev

See noorteraamat on minust siiani mingil põhjusel mööda läinud. Lapsel oli aga nüüd koolis vaja lugeda ja ta kinnitas, et ei saa mitte millestki aru, nii et ma siis lõpuks võtsin kätte, et vaadata, millest siin aru pole saada. Kusjuures ilmselt olen seda raamatut varemgi raamatukogust laenutanud, aga lõpuks sama targalt ikkagi tagasi viinud. No ei kutsunud kuidagi. 

Seekord aga haaras juba esimestest lehekülgedest. Müstilised lubadused sellest, et juhtuma hakkab asju, mida ma oodata ei oska, õhkusid igalt lehelt vastu. 

Kogu raamatu osas oli aga kõige müstilisem ikkagi see, kuidas ma seda Goodreadsist üles ei leidnud. Varem on sama teema olnud raamatutega, mille pealkiri erinevates keeltes on sama või sarnane. Seekord oli aga kohe eriti hull, nii et mitte ükski teadaolev ega teadmatu otsimise meetod ei mõjunud. Abi sain loomulikult FB Lugemise väljakutse grupist, kus minust osavamad raamatu üles leidsid. 

Lugu kerjuspoiss Krabatist, kes nõiutud veskisse tööle asub, oli aga kaasahaarav. Jah, sain aru, miks lapsel võis olla keeruline seda lugeda, sest mõnegi mõtte puhul tuli ise mitmed otsad kokku viia ning mõnigi mõte jäi veidi lahtiseks. 

Pidevalt oli lugemise ajal õhus pinge ja mingi tume olek. Samas polnud see nii sünge raamat, nagu eelnevalt arvasin. Oluline roll on sõprusel ning sellel, kuidas kurjuse jätkumiseks on vaja sõprus eos maha trampida. Rääkimata armastusest, mis võib kurjuse lõpetada. See tähendas, et armastus oli kohe eriti ohus. 

Raamatu tausta uurides avardusid tegevuse tõlgendusviisid veelgi. Kogu see Meistri poolt veskipoiste jälgimine, et neid oma sunnile allutada ja kõige hea karistamine ning kaotamine ... Eks ole päriseltki selliseid ajastuid olnud. 

Seega on tegu väga mitmekihilise raamatuga, milles võib näha lihtsalt müstilist põnevuslugu, aga ka suuremat pilti hea ja kurja võitlusest. Mitmedki kohad jäävad kindlasti mõneks ajaks kummitama. 

Seda, kui vanad lapsed seda lugeda võiksid, ma aga küll ei oska öelda. Ilmselt proovin oma teise lapse peal ka, kuid ... pigem ma neile seda praegu väga veel peale ei suruks. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: