laupäev, märts 02, 2024

P. Matyszak "24 tundi Vana-Roomas" (märts II)

272 lk

2018a, Tänapäev

(raamatu kaanel on pealkirjaks "24 tundi Vana-Roomas")

Veebruarikuu algul õnnestus mul osa saada imelisest kogemusest ehk et ära käia Roomas. Need olid päevad täis elevil avastamist. Reisi tulemuseks oli aga 2 suurt negatiivset mõistmist:
1) ma olen nii loll ja ei tea Rooma ajaloost mitte midagi (või noh- see, mida ma tean, on imepisike osa ajaloost, mis neil olemas on)
2) see, mida ma oma ühe järgmise noorteraamatu "Küllusemängud" maailmana olen hoolega välja mõelnud, on roomlastel suuresti kõik juba olemas olnud ja ma pole üldse originaalne. 

No ja nende kahe vapustava avastuse pealt ongi mu lugemislaual nüüd päris mitu Roomast ja roomlastest rääkivat raamatut. 

"24 tundi Vana-Roomas" on mõnusa ülesehitusega teos, sest iga peatükk räägib ühest tunnist ööpäevas ning jälgib selle jooksul ühe inimese tegemisi. Oma päeva jagavad lugejaga kokk, gladiaator, prostituut, vürtsikaupmees, keiserlik kuller jne. 

Kohati tegelaste teed ristuvad. Kohati tegutsetakse kõrvuti. 

Mõnusalt ja voolavalt kirjutatud. Ajaloo ning ilukirjanduse vahepealne teos. Hästi mõnus lugeda. Praegu tundub küll, et oli hea valik, mille kaudu roomlaste eludesse sukeldumisel alustada.   

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: