pühapäev, märts 10, 2024

A. Brown "Postkaart Itaaliast" (märts IV)

288 lk

2019, Pegasus

Selle raamatu pealkiri jäi silma, kui enne Itaalia reisi raamatukogust lugemist otsisin. Mõtlesin selle enne reisi läbi lugeda, kuid ei õnnestunud. Praegu tunnen, et hea ongi, sest ega Itaalia reisile see küll midagi väga juurde poleks andnud. 

Lühidalt öeldes oli mõnus suvine naistekas. Selles olid olemas reetmine, luhtunud unistused, keerulised peresuhted, huvitavad leiud ajaloost ning ajaloo ja tänapäeva ühendamine. Põhimõtteliselt selline nunnu naistekate retsept. 

Minu jaoks oli see kindlasti järgmine raamat, mis tuletas taas meelde, miks ma lühiromaane kirjutan. No mulle tõesti ei sobi, kui ühte sama asja korratakse mitu korda, sest peategelane räägib asja ühele tegelasele ja siis teisele. Ja seda mitu lehekülge. Mul hakkab siis väga igav. Ma ei taha ühte asja mitu korda kuulda. Vähemalt mitte siis, kui see mitte midagi ei muuda. Lühiromaanis ma jätan kõik need kordamised ära ja saabki sama jutt hulga lühemalt kirja. 

Peategelase olemus tekitas ka minus kahtlusi. Nimelt on tegemist endise tantsijaga, kes unistas ka rollidest suurtel lavadel. Ühe pettumuse pärast ta sellest kõigest aga loobus ning temast sai hoopis voodihaige ema põetaja. Loomulikult peategelase enesehaletsuse taustal. Minu jaoks on ebausutav, et kui inimene on nii kõrgele ja kaugele jõudnud tantsimisega, mis päriselt nõuab palju distsipliini ja tööd ja enesekindlust ja edasivaatamist, ühe pettumuse pärast kõigest loobub. Eriti veel nii põhjalikult. Siin ma tegingi jälle seda, mida ma enda lugejatelt ei oota ehk et otsustasin, et kuna asi on minu arvates ebausutav, siis see ongi ebausutav. 

Minevikust pärit lugu oli armas, aga samas jäi minu jaoks ka väga tühjaks ja kaugeks. Lõpplahendus tuli kuidagi eriti ootamatult ja küllalt tühjalt kohalt. Tean, et raamatu lõpetamine on üks ülimalt keeruline asi ja vaevlen ise ka praegu selle käes. Seda enam aga jäi silma, et ka selle raamatu puhul polnud lõpule piisavalt pikalt aega antud. 

Kokkuvõtlikult raamat, millega saab mõnusalt aega veeta, kuid pärast lõpetamist erilisi emotsioone ei jäta.  

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: