pühapäev, märts 31, 2024

M. Kang "Beyond The Story: 10-year Record of BTS" (märts VIII)

544 lk

2023, Macmillan

Selle raamatu kohta oleks nii palju öelda, et ... raske on midagi öelda. 

Lõuna-Korea poistebänd BTS on minu jaoks juba mõnda aega olnud hea näide ja eeskuju sellest, mis suure töö ja pingutamisega on võimalik. Selle raamatu lehekülgedel laotatakse laiali see, mida nad oma kümne tegutsemise aasta jooksul on üle elanud ja kuidas ikka edasi liikunud. 


BTSi liikmed alustasid väikeses agentuuris, kehvades oludes, väheste võimalustega. Nad jätkasid aga töötamist. Neid halvustati ja kiusati taga. Nad jätkasid aga töötamist. Nende tulemused ei vastanud ootustele. Nad jätkasid aga töötamist. Ja nii edasi ...

Põhilised mõtted, mis lugedes muudkui üles kerkisid: 
1) tööta oma tugevustega
2) tööta ka siis, kui tulemust veel ei paista.

Mõistan, et Lõuna-Korea töökultuur ja enese mugavuste tahaplaanile seadmise traditsioon on teine kui meil. Sellegi poolest on BTSi lugu minu jaoks motiveeriv ning õppida on sellest küllaga. 

Järgmine mõtlemiskoht nende tegevusest oli, et kuidas sa liigud edasi siis, kui kõik unistused on täidetud. Ilmselgelt ei suutnud nad kunagi ette näha seda populaarsust, mis neil praegu kogu maailmas on. Unistused olid kordades väiksemad kui praegu saavutatud. Seega on suur osa raamatust päriselt ka sellest, et kuidas edasi liikuda siis, kui tegelikult ei peaks enam üldse pingutama. 

BTSi loominguga olen tegelenud umbes 1,5 aastat. Arvestades seda, kui palju neil laule on, siis on seda väga vähe. Raamat lõppeb umbes selles kohas, kus mina BTSiga tuttavaks sain. See on muidugi ka hetk, kus osad BTSi liikmed läksid sõjaväkke ning ülejäänud hakkasid soololaule tegema. Ehk et kuigi mul oli juba 10-aastane teekond, mida tagant järgi käia, siis lahknes edasine tee veel mitmeks, nii et ... ega ma ei tunne, et nende tegemiste osas järjel oleksin. 

Mõtlesin just üks päev, et viimasel ajal on pinnale kerkinud mitmeid artiste, keda olen u 20 aastat fännanud ja ikka oskan enamikke nende laule kaasa laulda. Nad lihtsalt teevad neid samu laule. Mõne uuendusega. BTSi puhul on aga hoopis teisiti - muudkui uurin ja õpin ja ikka tuleb kusagilt välja midagi, millest ma mitte midagi kuulnud ei ole. Avastamisrõõmu on küllaga. Siia võib muidugi lisada selle, et kuna paljud laulud on korea keeles, siis kui ma ka loen, et mida sõnad tähendavad, siis mõne aja pärast on see ununenud ja siis on jälle avastamisrõõmu, kui tuletan meelde, mida sõnad tähendasid. No igav ei igatahes ei hakka. 

Raamat ise oli aga pigem selline, et mul tekkis veel nii palju küsimusi. Ühelt poolt oli väga hea 10 aasta kokkuvõte ning aitas BTSi ajaliini paika saada ning näitas, mida liikmed mõtlesid ja tundsid. Samas oli see ikkagi selline ametlik teos, mis kuidagi nagu kõndis kikivarvul. Nagu öeldud - oleksin pidevalt tahtnud veelgi rohkem süviti minna ja rohkem küsida. Teisalt - praegugi oli raamat üle 500 lk, seega veel rohkem süviti minek oleks raamatu veelgi mahukamaks teinud. Saan aru, et keerulisemad teemad ning krõbedamad juhtumid on samuti välja jäetud, kuid see ilmselt ka pigem kultuuri eripära. 

Minu jaoks oli see lugu igatahes väga motiveeriv. Kirjutasin enda jaoks palju mõtteid üles ning julgustust enda teoste kirjutamisega jätkata sain ka. 

See raamat oli aga üks lugemisharjumuste kontrollimise lõks ka. Nimelt oli peaaegu igal leheküljel QR kood, millega BTSi mõne loo või tantsutrenni video peale jõuad. Sellele, millest tekstis juttu on. No ja kui oled juba seda videot vaatamas, siis ... ole nii tubli ja tule uuesti raamatu lugemise juurde tagasi, mitte ära jää järgmist videot vaatama. Nagu näha, siis sain hakkama, aga sellisel viisil lugemine võttis tavapärasest kauem aega küll. 

Kokkuvõtlikult oli see minu jaoks igatahes väga mõnus lugemiskogemus. 

Kui sa aga jõudsid lugemisega nii kaugele, kuid pole BTSist enne midagi kuulnud, siis kuula ja vaata ära näiteks see lugu siin: 


 ***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: