reede, märts 29, 2024

M. Kasten "Päästa mind. Maxton Hill #1" (märts VII)

375 lk

2024, Tänapäev


Mis selle raamatu pealkiri on? Päriselt - ma pidin guugeldama, et aru saada, kes on Maxton Hill ja kes on Mona Kasten. Sellisel viisil minu jaoks see kaanepilt kohe üldse ei toiminud. Lugedes muidugi lõpuks kinnistus kooli nimi - Maxton Hall. Raamatut lugemata vaadates olin aga segaduses. 

Raamatukogust sain selle raamatuga kaasa kirjelduse, et lihtne, etteaimatav ja klišeedest pungil. Selle teadmisega lugema asusingi. Mul on praegu käsil mitu tellist, millest üks on investor Warren Buffetti elulugu (800 lk) ja ansambel BTSi lugu (500 lk), nii et tundus hea mõte vahepeal midagi kergemat lugeda. 

Lühidalt on lugu siis selline, et vaesest perest pärit tüdruk saab stipendiumiga elitaarsesse gümnaasiumisse. Tema edasine plaan ja eluunistus on Oxford. Teda ümbritsevad rikastest peredest pärit lapsed, kelle perekondade tavapärane haridustee on Oxford. 

Mitu aastat gümnaasimis märkamatuks jäänud tüdruku (kes ometigi on aastaid osalenud ürituste korraldamisel ning kooliblogi kirjutamisel jne) teed ristuvad kooli kuningaks peetava poisiga. Loomulikult on poisi rikkuse ja enesekindluse ja edu taga hoopis palju kurbust ja paratamatust. No ja nii edasi ...

Ühelt poolt oli lugu jah täiesti etteaimatav. Teisalt oli tegelikult mitmeid kohtu, kus ma päriselt tundsin mõnusat surinat, sest emotsioonid olid mõnusalt välja kirjutatud ja jõudsid kuhugi. Tavaliselt aga sai see kohe ka otsa, sest autor tõi sisse mingi ootamatu pöörde, aga ... see tuli täiesti tühja koha pealt ning oli mõttetu lisateema. 

No näiteks sain mitmesajandal leheküljel ootamatult teada, et naispeategelane on läbi elanud vist kõik šokeerivad sündmused, millest tavapäraselt antakse tegelasele üks, millest tuleneva traumaga tuleb tegelasel läbi loo tegeleda. Siin aga need tulid ... ja läksid ... Nagu oli minevikuga tegelemist, aga ... tegelikult see ei puutunud igapäevasesse ellu. Ehk et need lood ei saanud minu jaoks osaks tegelasest, sest need ei avaldunud algselt tema käitumises, ega mõtteviisis mitte kuidagi. 

Mitmed kohad olid minu jaoks sarnsased noortekaga "Pärast". Samas kasutab "Pärast" ju samuti korduvaid mustreid, mida elus korrataksegi. 

Kokkuvõttes on mul tõeline tunnete segadus - loos oli mitmeid kohti, mis mulle väga meeldisid ja korduvalt tundsin, et tahtsin, et see raamat mulle meeldiks, aga siis rikkus autor selle laest võetud uue teemaga asja ära ja tekkis tunne, et see on autori esimene raamat. Nii oli jälle mõnda aega raske loosse sisse elada.  

Lõpp oli muidugi selline, et ... raamatul on veel mitu järge. Minust jäävad need ilmselt lugemata. 

Seega jääb minu soovitus samaks, mis mulle öeldi - lihtne, etteaimatav, aga samas hea vaheldus keerulisematele lugudele. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: