esmaspäev, märts 04, 2024

N. Ikstena "Mees sinises vihmamantlis" (märts III)

182 lk

2019a, kirjastus Paradiis

Lugemise väljakutse raames oli üheks ülesandeks lugeda mõne lätlase või leedulase raamat. Nii see raamat minu lugemislauale jõudiski. 

Kindlasti pole see raamat, mida ilma väljakutseta lugema oleksin asunud (no ja eks see ju väljakutsete üks eesmärk ongi, et ületaksid piire, mis endale muidu seadnud oled). 

Lugu räägib Tebe ja Tütrekese omavahelisest suhtlemisest ja suhte arendamisest. Kas see suhe on isa-tütre, õpetaja-õpilase või mõni muu suhe, selles osas on mitmeti mõistetavaid kohti. 

Suur osa teosest on nende omavahelised kirjad. Tekst on väga tihe ja palju on viiteid erinevatele teostele ja inimestele. 

Tebe on kodumaalt sõja ajal Ameerikasse kolinud ning suurema osa oma elust seal elanud. Nii on oluline osa paguluse teemal. Kodumaa järgi igatsemisel, sõja ajal toimunu meenutamisel ning samas hirmul kodumaale naasmise osas, sest sind ei oota siin miskit. 

Tütreke kirjutab ise ka raamatuid ning saab Tebelt palju soovitusi. Nii suheldakse teiste autorite teoste teemal, aga räägitakse palju ka mõlema tegelase enda loomingust. Kirjutamise ning oma loomingust mõtlemise osas sain küll päris palju häid mõtteid.  

Nii et see oli teistmoodi lugemiskogemus ja mul on hea meel, et seda raamatut lugesin, kuid ega see väga minu teetassike ei olnud. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: