reede, juuli 26, 2024

C. Petitcollin "Kuidas pääseda manipulaatorite küüsist" (juuli I)

208 lk

2023a, Pegasus

Oi, kui valus ja äratav lugemine. Autor räägib sellest, mis on manipuleerimine, kuidas manipuleerijad käituvad ning kuidas ning miks see töötab. Ta selgitab, miks manipuleerijate võrku jäävad ka rõõmsad, optimistlikud, edukad, edasiliikuvad jne inimesed, mitte vaid saamatud ullikesed. Ehk siis, et manipuleerijate puhul on asjad tihti hoopis teisiti, kui kõrvaltvaatajale tundub. 

Jah, ma olen terapeudi juures juba jälile saanud paljudele asjadele, mille puhul varem ei mõelnud, et selline pole normaalne viis, kuidas endaga käituda lasta. Täpselt nii - selleks, et saaks toimida vaimne vägivald ja manipuleerimine, on vaja kahte poolt. Ehk et manipuleerida saab inimesega, kes seda ise lubab. Nii et isegi nüüd, kui olen mitmetest neist mõistmistest läbi murdnud, siis sellest raamatust avastasin ikka üha uuesti ja uuesti asju, mis ei ole normaalsed ja mida ma varem ei osanud nii näha. 

Autor annab parimaks valemiks, et manipulaatoriga tuleb suhtlemine lihtsalt lõpetada. Mul ei ole see hetkel veel võimalik. Õnneks õppisin ka mitmeid võtteid selleks, kui täielikult suhtlemist lõpetada ei saa. Samas oli väga lohutav mõista, et see, et ma sellise suhtega hakkama ei saa ning ka praegu kompromisse leida ei suuda, pole minu süü, vaid manipuleerijaga see päriselt polegi võimalik. See annab võimaluse palju energiat mujale suunata, sest tean, et polegi vaja rohkem püüda (mitte, et ma seda ise praktika käigus juba mõistnud poleks ...). 

Julgen seda raamatut väga soovitada. Mina küll teadsin, miks seda lugema hakkan, kuid avastasin ikkagi, et ma ei teadnudki veel kõiki põhjuseid, miks seda raamatut lugema pidin. Nii võib mõnigi teine lugeja avastada, et ta elu mõjutab mõni manipuleerija, kuid ta pole osanud seda siiani nii sõnastada. 

***

Juba augustis ilmub minu uus noorteraamat "August". Selle saad tellida siit: 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: