pühapäev, august 18, 2019

S. Hustvedt "Meesteta suvi" (august IV)

168 lk
2013a, Varrak


Esimest korda elus tekitab väikseid külmavärinaid mõistmine, mis kuupäeval raamatu lugemise lõpetasin. Ehk et kui oleksin ühe päevakese veel venitanud, siis oleksin lugemise lõpetanud samal kuupäeva, mil teose tegevus lõppes- 19.augustil. Küll peaaegu 10-aastase vahega.

Raamatu sisu võid lugeda Apollo kodulehelt siit: Meesteta suvi

Ei olnud lihtne lugemine. Selle raamatuni jõudsin Lugemise väljakutse grupi kaudu, kus teost tutvustati. Kuigi muude lugemist ootavate raamatute nimekiri on pikk, siis tõin sellegi raamatu kohe raamatukogust koju.

Kuigi pealkiri ütleb ära, et lugu kulgeb meesteta, siis tegelikult on kogu lugu otseselt ainult meestega seotud. Küll aegajalt kibestunult või isegi tigedalt, kuid siiski meestest lähtuv.

Raamatu põhiline tegevusliin räägib naisest, kelle mees 30-aastase abielu järel Pausi võttis ning sel ajal noorema naisega kooselu alustas. Sellest meeldejäävamaks oli minu jaoks aga hoopis tüdrukute grupp, keda peategelane suvel õpetas. Nende seas toimunud nö koolikiusamine oli minu jaoks teema, mis sundis lugu muudkui edasi lugema, et teada, kuidas see lõppeb.

Samuti peategelase naaberperekond, kus oli 2 väikest last ning pidevalt omavahel vaieldi ja võideldi. Teos ei jäta kahtlustki autori harituses, sest mina kuulun kindlasti nende hulka, kes mõndagi mõistet või vihjet pidi guugeldama, kuid see noor pere mõjus kuidagi teksti elavdavana. Muutis muidu kuivana mõjuva tegevuse mahlakamaks. Ausalt öeldes ma tõesti ei tea, miks mulle nii tundus, aga ühelt poolt see perekonna tegevusliin oli nagu teisest ooperist, kuid lõpuks viis just sellel liinil toimunu lõpuks minu jaoks loo kokku.

Naiste roll ning suhtumine naistesse on minu jaoks alati oluline teema olnud. "Meesteta suvi" oli üks omamoodi vaade naiste rollile.

***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 19 raamatut. Sealhulgas käsiraamat "Rikaste inimeste 30 harjumust".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.
Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: