teisipäev, märts 31, 2020

I. Tomusk ,,Digipöörane kool" (märts XI)

176 lk
2015, Tammerraamat

Selle raamatu lugemiseks ei saa olla veidramat aega kui praegu. ,,Digipöörane kool" on mulle ammu silma jäänud ja teadsin alati, et tahan seda lugeda. Nüüd aga läks nii, et tõin raamatu lapsele kooli jaoks lugemiseks. Ühel päeval luges ta mulle ühe peatüki sealt ette ja see oli nii huvitav ja naljakas, nii et haarasin teose kohe ise ka kätte.

,,Digipöörane kool" räägib paljude koolilaste (ja tundub, et ka mõningate õpetajate?!?) soovist, et koolis saaks rohkem tehtud digitaalselt. Selle raamatu kooli direktor on väga kindel, et digipööre ongi see, mis nende pisikese kooli kaardile tõstab ja lapsed targemaks teeb. Tehakse kiire ja lennukas digihüpe, millelele keeratakse auru muudkui juurde. Direktori arvates lähevad asjad aina paremaks, kui ikka rohkem ja rohkem digi juurde keerata. Direktor on kindel, et ainult digilt õppivad lapsed on lõpuks targemad ja haritumad... tuleb aga välja, et päris nii see ikka ei ole.

Kuigi raamat on 2015.a ilmunud, siis tänapäevasemat teost olla ei saaks. Tänane olukord, kuhu oleme ootamatult sattunud, on üks asi. Aga eks ka enne praegust ootamatut digipööret on püütud õppimist järjest rohkem digisse lükata.

Nii nagu raamatus, usun ka mina, et mingi piirini on see hea, aga mitte liiga palju. ,,Digipöörane kool" peaks olema kohustuslik lugemine kõigile, kes hariduseluga kokku puuutuvad... ehk tänasel päeval siis peale kooliinimeste ka kõigile õpilastele ja lapsevanematele. Seal on digiteemad ikka väga hästi läbi kirjutatud. Nii võimalused, ohud kui loomulikult ka rõõmud. Mitmepoolsed. Nii et kohati tundus lugedes, et see raamat on õppematerjal kõigile neile, kes praegust õppekorraldust peavad korraldama.

Tomuski sõnavara ja sõnakasutus tuleb loomulikult ka ära mainida. Need on lihtsalt väga head. Tema raamatuid kätte võttes tean, et keeleliselt on alati oodata midagi väga ilusat. Nii et kindlasti loen tulevikus Tomuski raamatuid ise ja suunan ka lapsi nende poole.

***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 


Kommentaare ei ole: