pühapäev, august 16, 2020

M. Juusola ,,Tugevaks armastatud lapsed" (august III)

215 lk

2011a, Ajakirjade Kirjastus

Lastekasvatuse raamat ,,Tugevaks armastatud lapsed" on pikka aega mu lugemisnimekirjas olnud. Olen mitmelt poolt kuulnud, et see on hea raamat. 

 Ja oli ka! Ei tea, kas asi on selles, et kuna tegu on Soome autoriga, siis keskkond, millest on juttu, on sarnasem kui ameerikalikud lastekasvatuse raamatud.  Või hoopis selles, et tundub, et autori enda lastekasvatuse kogemus on sarnane minu kogemusega (just laste lasteaias ja koolis hakkamasaamise ning oma koha leidmise ja otsimise osas). 

Teose alapealkiri on ,,Lapse sotsiaalsete oskuste arendamine". Põhirõhk ongi sellel, kuidas lapsed otsivad oma kohta, millised takistused neil sellel teel ees on, kas ja kuidas milliseid takistusi saaks eemaldada, mida sellest saavad lapsevanemad teha ja millest peavad lapsevanemad aitama lastel lihtsalt ringiga mööda minna. 

Mõnes mõttes oli kurb lugeda, et negatiivsed kogemused, mis minul on olnud, ei ole ainulaadsed, vaid Soome autor on samu asju kogenud. Ma olen ikka kogu aeg olnud optimist ja mõelnud, et negatiivset on võimalik lihtsamini muuta. Samas oli palju julgustust, et lapsevanem saab paljugi teha, et aidata lastel negatiivsest mööda minna. Siiani olen võtnud hoiaku, et kui minu lapse jaoks on koolis või lasteaias mingi kogemus negatiivne, siis püüan leida lahendusviise, et probleemist üle saada. Olen teadlikult vältinud olukordi, kus lahendan küll olukorra enda lapse jaoks, kuid tean, et kohe on järgmised lapsed sama probleemi otsas. Raamatust ,,Tugevaks armastatud lapsed" sain aga julgustust, et tulebki lapsevanemana ikka keskenduda enda laste teemade lahendamisele. Kui teistel lastel on sama probleem, siis nende lapsevanemad peavad samuti rääkima. Kui mõne teise lapse vanemad oma lapse eest ei seisa, siis nii jääbki. Ehk siis õppisin sellest raamatust isekust. Positiivses mõttes. 

Soovitan julgelt seda raamatut kõigile, kelle lapsed on vähegi teistsugused (mida tänapäeval on enamik lapsi!!!), sest toetust, julgust ning uusi käitumisvahendeid annab see teos kindlasti. Mul on raamat märkmepabereid täis kleebitud ja hakkan olulisi kohti nüüd enda jaoks ümber trükkima.  

Lühikokkuvõtet raamatust saad lugeda Minu laps lehelt SIIT.

 ***

Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 




Kommentaare ei ole: