neljapäev, august 13, 2020

M. Raju ,,Sõltumatu naine" (august I)

 303 lk

2020, Lihtne OÜ

,,Sõltumatu naine" jäi mulle juba ammu silma, sest sellel on lihtsalt nii ilus kaanepilt. Väga kutsuv. 

Alapealkiri ,,5 sammu rahalise vabaduseni" julgustas seda raamatut lugema minu isikliku väljakutse ,,Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?" raames.

Mulle meeldis, kuidas autor väga avalmeelselt oma kogemusi jagas. Tekst oli ladus ja mõnusalt kirjutatud. Ka sisu on ilusti kujundatud, nii et mõnus vaadata. 

Rahalise vabaduse teemadel olen tänaseks aga väga palju raamatuid lugenud ning paljutki praktiseerinud. Seega rahaliste teadmiste osas nagu ma väga targemaks ei saanud. See raamat tundubki pigem olevat neile, kes iseseisvumise teed alles alustavad ning vajavad veidi julgustust. Seda julgustust jagab Merit kuhjaga. 

Julgustav oligi lugeda tema enda kogemusi, mis on samuti väga mitmekesised. Kohati aga jäi mulje, et autor otsis ennast kirjutamise teel. Ehk et selliseid kahtlemise kohti oli päris palju sees, kus tundus, et edasi anti teooriat, mille toimimises autor nagu polnudki päris kindel või ootas veel tulemusi. Seega oleks see olnud nagu autori eneseotsingute raamat. Väga julge igatahes! 

Kuna olen ka ise nüüd juba vähemalt 10 aastat vabakutselise leiba nautinud, siis oli väga palju äratundmist. Nii rõõmud kui mured ja hirmud. Hästi vahva, et neist oli nii julgelt räägitud. Eriti lapsevanemana ettevõtjaks olemise suhtes. 

Raamatu alapealkirja "5 sammu rahalise vabaduseni" arvestades oleks rohkem oodanud konkreetseid samme ja soovitusi raha ja investeerimise kohta, kuid pigem oli tegu elustiili raamatuga. Sellisega, kus on soov jõuda rahalise vabaduseni, kuid sealt eriti mitte kaugemale. Kuna olen seda tegelikult ise praeguseks aastaid teinud (vaadanud, et kulud on kaetud, kuid samas jälginud, et elu ka elatud saab ja lapsed teavad, et vanemad olemas on!), siis hukka ma sellist elustiili ei mõista. 

Seda raamatut soovitan aga pigem elustiili, kui otsese finantsnõuande raamatuna.

***

Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 




Kommentaare ei ole: