reede, juuli 30, 2021

S. R. Covey "Esmatähtis esikohale" (juuli VII)

 344 lk

2000, Ilo

See on raamat, millega algas mu teadlik enesearengu teekond. Paarkümmend aastat tagasi alustasin selle lugemist ning sain kohe enda jaoks mitu head mõtet, mida kõik need aastad kaasas kandsin. Tookord lõpuni ei lugenud, kuid nüüd sai see viga parandatud. 

Viimaste aastakümnete jooksul on mul aidanud suuri otsuseid teha kaks suurimat mõtet, mille Covey raamatust sain:

1) purki tuleb suured kivid panna enne ja seejärel alles väiksemad ning liiv jms. See on ainus viis, kuidas saad kindel olla, et purgis (su elus!) on esmalt kõige suuremad ja tähtsamad osad ning ebaolulisest mahub vaid nii palju, kui olulise kõrval veel ruumi on;

2) enne redelist üles ronimist tuleb kontrollida, kas redel toetab ikka õigele seinale! Võid küll olla hea ja kiire ronija, aga kui kohale jõuad ja avastad, et redel on vale seina najal püsti, siis ei ole vahet, kui kiiresti ronisid, sest aeg ja muud ressurssid on ikkagi kaotatud. 

Nüüdseks olen nii palju enesearenguraamatuid lugenud, et ega enam see Covey teos nii uudne ei tundunudki. Samas on selles päris palju ajatuid mõtteid. Covey selgitab hästi lahti mitmed võtted, millest oma igapäevase ja tööelu planeerimisel juhinduda. Veelgi tähtsam - kuidas neid omavahel siduda, nii et oma ajast maksimaalselt palju välja võtta. 

Nii et isegi nüüd, paarkümmend aastat hiljem, leidsin enda jaoks väga palju mõtteid, mille abil oma igapäevast ning tööelu paremini korraldada, nii et päeva lõpuks oleks ikka raulolev tunne. 

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 









 

Kommentaare ei ole: