pühapäev, september 05, 2021

D. Normet "Une-Mati rannakülas (september II)

144 lk

1986, Eesti Raamat

See on lasteraamat, mida mäletan lapsepõlvest väga selgelt. Mitte lugu, vaid seda, et see raamat on meil kogu aeg olemas olnud. Millegi pärast on mul tunne, et ma pole seda raamatut enne aga kunagi lugenud. Selle raamatuga seostub mul seik, kuidas Une-Mati ümber kivi kõnnib. See juhtub suht raamatu lõpus, seega midagi ma ikka tean, aga kogu ülejäänud lugu oli täitsa võõras. Jään arvamuse juurde, et ma pole seda raamatut siiani lugenud. 

Püüdsin kevadel seda raamatut lastele õhtujuttudeks lugema hakata. See aga kuidagi ei toiminud. Neile ei pakkunud lugu eriti midagi ja kaasa ei haaranud. Eks teos on päris tükk aega tagasi kirjutatud ja sõnavara veidi võõras. Lugu algab ka kuidagi uniselt ja minu arust läks põnevaks alles teises pooles ning siis ... sai raamat otsa. 

Käsmu on aastaid minu jaoks väga salapärane ja eriline koht olnud. Olen seal päriselt vaid ühe korra käinud ja siis ka ei leidnud teed mereni, sest kõikjal olid keelavad märgid. Aga sellegi poolest on Käsmu minu silmis kuidagi väga ehe ja päris. See oli raamatust osa, mis mind haaras. 

Raamatus tegutsevad lapsed rannaküla igapäevases elus ning saavad osa tavapärastest tegemistest. Lõpuosas läks müstilisemaks ja tuli seiklusi rohkem sisse. Üldiselt aga selline rahulikult kulgev lugu. 

Kindlasti sai lugedes rannarahva elu kohta targemaks. Nii sõnavara, kommete kui ka legendide osas. Minu jaoks olidki legendid ilmselt kõige põnevamad. 

Hindamatu väärtusega on Siima Škopi tehtud illustratsioonid. Need on tõesti ilusad ja Käsmu ning muu raamatus toimuv tuleb ilusti silme ette. Soojad, realistlikud ja mõnusad pildid. Just sellised, nagu minu arust lasteraamatusse sobivad.

Tore ja rahulik lugemine. 

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 

Kommentaare ei ole: