laupäev, september 04, 2021

K. V. G . Ferreira "Domineeriv värv. Kastanpruun" (september I)

 448 lk 

20219, Koitev OÜ

Kuidagi läks nii, et võtsin selle raamatu kätte peaaegu aasta aega pärast minu esimest vestlust Koidu Ferreiraga. Selle vestluse lindistasime ilusti üles ka ja seda näeb kirjastuse lehel siin: Koidu intervjuu. Me muidugi jutustasime tunde pärast seda veel. Nii põnev oli. 

Ja sellest päevast ilutses kogu sari mul raamaturiiulis. Esimesed kaks osa olin enne Koiduga kohtumist juba läbi lugenud. Järgmiste aeg jõudis kätte nüüd. 

Jätkuvalt imetlen kaanekujundust, mille Koidu ja Liis Karu koostöös on teinud. No lihtsalt imeline. See on kindlasti sari, mis ka pärast lugemist riiulisse jääb, sest on nii ilus. Mõnus katsuda ka. Päriselt. 

Seekordne osa toimus teepiate maailmas. Valmistuti suureks lahinguks, mille lahendus oli väga ootamatu. "Domineeriv värv" üllatab üldse minu arust pidevalt huvitavate lahendustega. Enam pole ma üllatunud, sest Koidu on nüüd mõne mu raamatu proovilugeja olnud ja mõnigi ootamatu pööre on sisse saanud just tänu tema soovitustele. Ma ise oleks neist kohtadest rahulikult edasi liuelnud. 

Lugedes tasub kindlasti lasta endale ligi loomade mõtteviis. Muidu võib kogu see indlemise ja hormoonide ja lõhnade teema liiga raskelt peale vajuda. Aga kui mõelda rohkem sellele, et suurem osa tegelastest on loomad (mõni veel mitu ... selles mõttes, et võimeline mitmeks muunduma), siis on instinktidest lähtumine mõistetavam. 

Kõige rohkem kasutatud sõnad selles raamatus on ilmselt alfaemane ja alfaisane. Ma arvan. Kokku ei lugenud. Aga jällegi - selles loos ja maailmas on see igati õigustatud. 

Veidi keeruline on mõnikord seda noorteraamatuna tunnetada. Tegelased on küll põhimõtteliselt noored, aga kuna suur osa tegevustest on seotud rasestumise, indlemise, soovitud ja soovimatute lähenemiskatsete jms teemadega, siis kindlasti sobib lugeda ka vanematel lugejatel. 

Selle osa lõpp jättis igatahes otsad väga lahtiseks, nii et küsimused on õhus. Tuleb edasi lugeda.

***

Sel aastal ilmub sarjas "Mõni õhtu romantikat" päris mitu raamatut. Ettetellimisel alati soodsam. Enda raamatu saad TELLIDA siit!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 

Kommentaare ei ole: