laupäev, detsember 31, 2022

J. Silver "Üks päev detsembris" (detsember X)

440 lk 

2020, Tänapäev

Selle aasta viimane lõpetatud raamat. 

Väga ilus ja mõnus lõpetus lugemisaastale. Piisavalt nunnu, romantiline, veidi pakkus ka pinget ning ilusa lõpuga. 

Lõpust alustades tegelikult tahaks vinguda ka. Arvata võis, et kogu selle loo peale sai olla kaks loogilist lõppu. Ühelt poolt on mul hea meel, et autor just sellise lõpu valis, aga minu jaoks tuli see liiga kiirustatult. Kogu see pinge, mida pika loo jooksul keriti, jõudis väga ootamatult mingisse punkti ja ... siis oli raamat läbi. 

Suures plaanis on tegu armastuslooga noortest, kes esimest korda kohtuvad, kui Laurie on 22-aastane ning märkab bussiaknast Jacki. Mõne aja pärast tuleb välja, et Jackist on (loomulikult!!!) saanud ta parima sõbranna boyfriend. Seejärel läheb lahti 438 lehekülge mängu, kus kord on üks vaba ja teine kinni ja siis vastupidi. Väga ettearvatav ja samas ikkagi kuidagi nunnu lugeda. 

Mitmedki kohad oleks võinud ilmselt kiiremini ära rääkida. Tunnistan, et päris algul oli mul igav ja mõtlesin umbes 100-leheküljeni, et pole väga nauditav teos. Hoolimata sellest, et üldiselt sellised mänglevad lood ning pingete kerimised mulle meeldivad. Eks mu enda viimane raamat "Sõbrad nii ei tee" oli ka mingis osas sarnane.

Ülimalt meeldis mulle see aasta kaupa hüppamine. Ehk siis et igast aastast oli kirjutatud vaid mõnest kuupäevast. Ja see toimis. Kogu lugu sai räägitud. Tunded edastatud. See on kindlasti võte, mida mõnes oma järgmises raamatus kasutan. 

Suure osa lugemise ajast keerles mul aga silme ees film (ja mõtetes raamat) "Üks päev". Pealkirjadki ju sarnased. Idee on sarnane. Lõpp on erinev. Minu jaoks olid lood aga väga sarnased ning see häiris mind korduvalt.  

10 punkti raamatu kaanekujunduse eest. See on minu arust nii ilus ja armas.

Selle loo oleks saanud jah kiiremini ära rääkida, aeglasemalt lõpetada, aga üldiselt selline mõnus ajaviide. 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: