esmaspäev, detsember 26, 2022

K. Field "Meid muutnud talv" (detsember VIII)

 256 lk

2020, Tamerraamat

Mõnus lugemine jõulupuhkuseks! Tõsiselt armas ja ka ettearvatav raamat. Nii et mõnusalt turvaline. Ei mingeid ülisuuri ootamatusi. 

Samas on "Meid muutnud talv" kirja pandud mõnusalt. Ei tekkinud soovi lehekülgede või isegi lõikude kaupa teksti vahele jätta. 

Tess on naine, kellel on nagu olemas kõik, aga ühel päeval saabub ta tagasi oma lapsepõlvekülla ning hakkab sealses elus osalema. Kuigi ta on sellest kohast pärit, siis püüdis naine kogu lapsepõlve oma emale meeldimiseks kõiges tubli olla, nii et ega ta kohalikus elus väga ei osalenud. Energia läks õppimisele, harjutamisele, erakoolis käimisele.

Noah on paar aastat tagasi traumaatilise kogemuse saanud endine politseinik, kes küll käib terapeudi juures, kuid alles nüüd, naise saabudes hakkab juhtunust üle saama. Äratundmisrõõmu pakkus üks koht, kus Tess arvas, et Noah´l ja tema terapeudil on suhe. Mu enda avastus käis väga sarnases olukorras, nagu see selles raamatus oli kirjeldatud. Vahe oli selles, et raamatus suhet päriselt polnud, minu avastatud olukorras aga oli suhe täitsa olemas. Väga naljakas oli samasugust situatsiooni lihtsalt lugeda. 

Traumaatilised kogemused olid minu jaoks veidi küsitavad. Esiteks oli Noah oma mõne aasta vanune, Tessi ema kogemus aga üle 30 aasta vanune. Mõjusid need tegelastele aga sama tugevalt. Nende kogemuste tagajärgede kirjeldamine oli minu jaoks üks kõige rohkem häiriv osa. Aga see oli ka ignoreeritav. 

Ütleme nii, et sellesse raamatusse tasub suhtuda kriitikavabalt ja siis saab päris mitu tundi nautida. No näiteks arvesta lugedes juba ette, et kui peategelane seisab surnuaias ja mõtleb, et kõik on niiiii valesti, et enam midagi juhtuda ei saa, siis see on raamat, kus ta läheb koju ja ... spoilerdamata ütlen lihtsalt, et juhtub midagi, mis jätab ta veelgi rohkemast ilma. 

Häiris see, et lõpplahendus tuli nii viimasel hetkel, et ma ei jõudnud seda väga nautida. Jaa, ma tean, et enda sarja "Mõni õhtu romantikat" raamatutes olen varasemalt sama teinud, aga ma ise ei teadnud, kui häiriv see on. Nüüd olen targem. 

Plusspunkte sai raamat minu käest muidugi sisule vastava kaanepildi eest. Muusikast oli juttu piisavalt ning klaverimäng oli päriselt osa tegevusest, mitte lihtsalt vaid kaanel.

Lõõgastumiseks julgen täitsa soovitada! 

***

Heli raamatuklubi online-kohtumine toimub juba 29.detsembril kell 18!

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

 

Kommentaare ei ole: