kolmapäev, veebruar 01, 2023

M. Housel "Raha psühholoogia" (veebruar I)

 277 lk

2020, Kirjastus WW Print

Sellest raamatust käisin tükk aega mööda, sest pealkiri hirmutas. Mõte raha hingeellu süüvimisest tundus kuidagi liiga spetsiifiline. Tegelikult annab teose alapealkiri hulga õigema otsa kätte - "Ajatud õppetunnid jõukusest, ahnusest ja õnnest."

See on kindlasti raamat, mis sobib nii rahahariduse alguses olijatele, kui ka edasijõudnutele. Mõtted ja teemad, mida käsitletakse annavad mõtlemisainet igal astmel olijale. 

Minu jaoks oligi pigem tegemist teosega rahakäitumisest. Ehk sellest, kuidas me ise rahaga tegutseme ning kuidas see on aja jooksul muutunud. Autor toob välja väga mõtlemapanevad näited ajaloost ning igapäevaelust, mis aitavad mõista, kuidas rahaga seotud asjad on ajas muutuvad ja samas mõned asjad kohe üldse ei muutu. Aitab luua suuremat pilti sellest, kuidas rahaga seotud liikumised toimivad.

Hea mõte minu jaoks oli, et on kaks asja, millega kõik peame tegelema, isegi, kui ei taha või ei oska - need on raha ja tervis. Isegi kui nendega ei tegele, siis teemadeks on nad meie kõigi eludes. Seega pigem on mõistlik tegeleda. 

Äratav oli "Raha psühholoogia" põhiline idee, et me võime õppida raha kohta kui palju tahes, aga tegelikult tehakse rahaotsuseid olukordades, kus isiklikud emotsioonid, seosed, mälestused jms mõjutavad tulemust. Me ei tee rahaotsuseid vaid valemitest ja õpitud tarkusest tulenevalt. Tihtilugu pole see ka võimalik. Me kasutame otsustades kõike seda, kes oleme ning mida oleme varasemalt nii raha kui muude teemadega kogenud. 

Nii, et tõeliselt äratav teos ning julgen väga kõigile soovitada. Selle teose puhul pole tõesti oluline, milline on su eelnev kogemus ja teadmised, kuid kindel on, et igaüks siit mingi uue ja edasiviiva mõtte leiab.

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

 

Kommentaare ei ole: