teisipäev, jaanuar 31, 2023

J. Skulskaja "Armastus vene kirjanduses" (jaanuar V)

200 lk

2018, Originaalne Keskus OÜ

See raamat jäi mulle näppu, sest tahtsin rohkem teada vene kirjanduse kohta. Pärast selle lugemist ma enam ei taha väga midagi teada vene kirjanduse kohta. Ütleme nii, et kui armastus vene kirjanduses on ... nii hirmus, siis millised veel hirmsad teemad on? 

Skulskaja esitleb läbi 24 essee armastust vene kirjanike teostes läbi erinevate ajastute. Armastus ei pruugi olla vaid kahe inimese vahel. Armastus ei pruugi olla vaid positiivne, vaid võib olla ka jõuline võitlemine millegi vastu. Suures plaanis tähendab armastus vene kirjanduses aga surma. Kõik. Sellega on teema lõppenud. 

Mul on koolipõlvest meeles, et mulle väga meeldisid Turgenevi teosed. Praeguseks ei meenu, milliseid lugesin, aga see igatsus ja lubamatu armastus, mis neis oli, kõnetas kuidagi. Ma olen see, kes suutis gümnaasiumi hõbemedaliga lõpetada nii, et vene kirjanikest suutsin suures osas mööda saada. Üldse paljudest nö kohustuslikest raamatutest. Ju ma siis lugesin piisavalt muid raamatuid, et probleemi sellest ei tulnud. Skulskaja teost lõpetades mõtlen, et kas ma tõesti oleksin koolis olnud võimeline kõiki neid tumedaid ja raskeid teoseid lugema? Veidi lumehelbekese tunne tuleb peale, kui sellist küsimust küsin, aga ... no pani mõtlema küll. 

Eile koolinoortele esinedes tuli ka jutuks kohustuslik kirjandus ja ma tõesti saan aru, et mingeid teoseid peab lugema, kuid samas mõistan, et lugemishuvi kasvatamiseks on oluline, et nende nö klassikaliste teoste kõrval ka muud loetaks ning kogu lugemiskogemus ei oleks vaid varasemate aegade normidest lähtuvad teosed. 

Venelastega igatahes olen nüüd tulevikus vist veelgi ettevaatlikum, kuigi eks huvi nende teoseid rohkem avastada on ikka jätkuvalt olemas. 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

 

Kommentaare ei ole: