neljapäev, jaanuar 26, 2023

Ene Sepp "Sügis, hobused ja vabadus" (jaanuar III)

232 lk

2023, Eesti Raamat

Ma olin see õnnelik, kes sel nädalal toimunud raamatuesitlusel sai Ene käest ära küsida kõik küsimused, mis mul selle raamatuga seoses tekkisid. Loomulikult rääkisime suurema osa raamatuesitluse ajast hobustest ja ratsutamisest, sest need on selle teose peateemad. 

Tegelikult on tegemist Ene kolmanda hoburaamatuga. Mina pole eelmisi lugenud, seega uurisin kohe, et kas peaksin enne lugema või saan sellest osast ka niisama aru. Ene arvas, et vist peaks saama. Nüüd võin kinnitada, et minu jaoks oli küll selles osas piisavalt infot, et tundus täitsa eraldiseisva teosena. Võimalik muidugi, et ma lihtsalt ei tea, millest ilma jäin, kuna eelmisi pole lugenud. 

Tegevus toimub sügisese koolivaheaja jooksul tallis, kus noored praktikandi juhendamisel, kuid siiski suht omapäi tegutseda saavad. Raamatus on väga palju juttu ratsutamisest, kuid samas on auväärne koht ka muudel tegemistel, mida tallis teha tuleb. Nii mõistavad ka raamatus tegutsevad noored, et ega see talli omamine niisama lihtne ei olegi. 

Hobused on mind alati väga huvitanud, kuid olen olnud pigem selline kõrvalt unistaja. Sellegi poolest viis see raamat mind väga hobumaailma sisse  ning oli väga realistlik. Tegelased on umbes 14-aastased ning ilmselt see on ka vanus, millised lugejad seda kõige rohkem nautida võiks. Mina andsin raamatu oma 10-aastasele tütrele, kes on ka aastakese ratsutanud ja ootan nüüd, et millised tema muljed on. 

"Sügis, hobused ja vabadus" suureks tugevuseks on, et räägitakse hobidest. Neid ei ole meie noortekirjanduses väga palju. Sellest raamatust saab aga väga hea ja julgustava pildi sellest, mida päriselt ratsutamise kui hobiga tegelemine tähendab. Hobid on olulisel kohal ka minu enda kirjastatud Jenn Bennetti raamatutes "Südame õige kuju" ning "Tähtedest võlutud". Korvapalliga tegeleb mu raamatu "Lõpupidu" peategelane. Ujumisest on veidi juttu Laura Evisalu raamatus "Juhused". Ilmselt on mõneski veel mingis koguses, aga no väga tõsiselt hobidega seonduvat meelde ei tulegi.  

Raamatuesitlusel lubas Ene, et hoburaamatud jätkuvad, nii et fännidel on, mida oodata!

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

 

Kommentaare ei ole: