esmaspäev, detsember 06, 2021

J. Bennett "Tähtedest võlutud" (detsember II)

 422 lk

2021, Heli Kirjastus

Mul on täitsa kahju, et selle raamatu kirjastasin (loe nüüd palun siit ikka edasi ka!).  "Tähtedest võlutud" on täpselt selline noorteraamat, millesse lähed sisse ja lihtsalt lased ennast edasi kanda ja mõnuled. Kuna ma kirjastamiseks lugesin algul ikka mingi osa käsikirja, siis oli tõlgitult raamatut lugema asudes mul juba mingi eelaimdus loost olemas. Oleksin tahtnud, et ei oleks. Siis oleks nauding veelgi suurem olnud. Aga isegi eelinfoga oli see ikka üks ülimalt mõnus raamat. 

Minu südame võitis juba Jenn Bennetti esimene eestikeelne raamat "Südame õige kuju". Selle tegevus toimus San Franciscos, seega kohati võis suurlinna elu kaugeks jääda. "Tähtedest võlutud" on aga vastupidiselt raamat, millega saab samastuda kõikjal. 

Zorie ja Lennon on naabrid ja olid pikalt parimad sõbrad. Viimase aasta on aga kakelnud nende perekonnad nind nad ise on teineteist vältinud. Loomulikut tuleb välja, et algselt põhjustena toodud probleemid pole üldse peamised, vaid kõige taga on veel seni saladuseks jäänud teemasid. 

Kui raamatu algul võib Zorie ja Lennoni perekondade ning sõpruskondade tegemiste vahel veel raamatu käest panna, siis pärast matka algust, seda enam ei saa. Nimelt lähevad noored sõpradega matkama, mille käigus läheb nii, et lõpuks peavad Zorie ja Lennon kahekesi paar päeva metsikus looduses (rahvuspargis!) hakkama saama. 

Minu jaoks oli hämmastav, kuidas tekkis tahtmine kotti pakkima minna. Ei, ma pole kunagi mingi matkaja olnud. Jah, mõnetunnise jalutuskäigud matkaradadel on küll ülimõnusad, aga metsas ööbimine jms pole kunagi minu teema olnud. Äkki lihtsalt ka seetõttu, et pole võimalust olnud. Bennett aga kirjeldab matkamist ja kogu seda looduse ilu ja võlu nii emotsiooniderohkelt, et tõesti tekkis tunne, et tahaks kaaaaaa..... 

Matkal tõuseb muidugi teravamalt üles noorte omavahelise suhte teema. Arglik katsetamine, teravad torkamised, naljakad suskamised - need on kõik juba Bennetti eelmisest raamatust tuttavad ning selgi korral kulgeb noorte suhe väga nauditavalt. 

Juba raamatus "Südame õige kuju" sai selgeks, et Jenn Bennett annab oma tegelastele mõnusad hobid. Zorie tegeleb astronoomiaga ning Lennon - otse välja öeldes- kasvatab ja hooldab igasugu usse ja muid taolisi elukaid. Raamatu lugemise vahel pimedas õue sattudes leidsin küll ennast taevasse vahtimas ning tänulikult mõtlemas, et meil ei ole mingit valgusreostust, mis igapäevaselt tähtede vaatlemist segaks. Asi, millele jällegi igapäevaselt ei mõtlegi. 

Julgen noortekat "Tähtedest võlutud" soovitada igas vanuses raamatusõpradele, sest ka tegelased on igas vanuses. Bennetti teoste üks tugevus ongi, et neis on normaalsed pereelud. Ei, ka selle raamatu tegelaste pered ei ole klassikalised ema-isa-2 last, vaid hoopis ebatraditsioonilisemad. Ja sellegi poolest on need kuidagi normaalsed.

Selle raamatu lugemist lükkasin pikalt edasi, sest kirjutan ju ise jätkuvalt oma noorteraamatu "Mälestusteta suvi" 2.osa. Bennett aga on autor, kes mu enda ning mitmete lugejate jaoks on minuga sarnase stiiliga. Seepärast kartsingi, et kui tema teost loen, siis mõjutab see minu kirjutamist. No eks tegelikult mõjutavad meid kirjutades kõik loetud teosed, kuid ... mul on igatahes hea meel, et "Tähtedest võlutud" nüüd nauditud sai.

 

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 




Kommentaare ei ole: