kolmapäev, detsember 08, 2021

T. Trueit "Nebula saladus. Avastajate Akadeemia #1" (detsember III)

 208 lk 

2020, Ühinenud Ajakirjad

See oli küll nüüd väga hea lasteraamat. 

Ühelt poolt on tegu vahva seiklusega, nagu neid ikka lasteraamatutest leiab. Cruz on 12-aastane poiss, kes võetakse vastu Avastajate Akadeemiasse. Ta lahkub oma kodust Hawai saarelt ning asub kooli õppima. 

Üsna ruttu saab selgeks, et keegi jälitab teda mingil põhjusel. Õigemini on neid mitu. Peale selle on koolis õppimine ise juba seiklus omaette. Nii et igav poisil ei hakka. 

Eriliseks teeb raamatu see, et toimuv on väga tihedalt täis pikitud vihjete, nimede, märkustega ajaloo, looduse jms teaduse kohta. Nagu tutvustuses kirjutatakse, põhineb raamat faktidel ning on inspireeritud National Geographicu uurijate teadustöödest ja seiklustest. See annab teosele hoopis suurema väärtuse kui niisama seikluslikul lasteraamatul oleks. 

Tegevus kulges kiiresti, nii et kohati ei tekkinud tegelastele nägusid ette. Ehk et nimed küll olid tuttavad, aga tegelastest oli nii vähe juttu, et nad jäidki minu jaoks lihtsalt nimedeks. Selles suhtes aitasid aga kaasa imelised värvilised pildid, mida oli raamatus päris mitmeid.  

"Nebula saladus" on raamat, mis kindlasti tõstab lugejates huvi nii ajaloo, looduse kui teaduse vastu ja teeb seda salaja ning kuidagi märkamatult.

Mul oli lugedes igatahes väga põnev ning kindlasti pistan selle raamatu kätte oma nendele lastele, kes on vanuses 9-13. Usun, et see haarab neid kaasa. Kindlasti loen ka järgmisi osi.

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 



Kommentaare ei ole: