neljapäev, detsember 16, 2021

M. Meyer "Cinder. Kuu kroonikad #1" (detsember VIII)

 400 lk 

2016, Pikoprint

 

Korjasin raamatukogust kokku hunniku raamatuid, mida olen vaadanud, kuid siiani millegi pärast mööda käinud. Selle aasta 100 raamatu lugemise eesmärk vajab täitmist, aga tahaks seda ikka mõnusalt teha. 

"Kuu kroonikad" on üks sari, mida siiani vältisin. Tunnistan ausalt ja häbenedes, et mõtlesin kogu aeg, et Meyer on "Videviku"- Meyer ja et need raamatud on midagi sarnast. Mu eksitus kestis kuni esimeste peatükkide lugemiseni, sest siis hakkasin mõistma, et see pole kindlasti sama autor. 

Ainsad eelteadmised "Cinderit" lugema asudes olid, et selle on kirjutanud "Videviku" autor ning et see on muinasjutu uusversioon. Nagu selgitasin, siis esimene eelteadmine oli vale. Teine küll pidas paika, kuid polnud loo juures üldse peamine. 

Kohe algul sain suure üllatuse osaliseks, sest sattusin päris ulmelisse maailma. Muinasjutu orvust ja vaesest tüdrukust oli saanud küborg ehk osaliselt tehislik tegelane. Seda oleks kaanepildi järgi võinud ju ka arvata, aga no ... ma üldse ei mõelnud sellele variandile. See ei oleks mu "Videviku" versiooiga nagunii kokku läinud. Veelgi enam- Cinder oli tunnustatud mehhaanik. 

Prints oli ikkagi lummav. Kasuema ja kasuõde vastikud, nagu peab, üks kasuõde aga päris normaalne. 

Teine suur avastus oli, et olen hoopis ennustuste raamatu kätte võtnud. Nimelt on Maale toodud surmav haigus, millesse inimesed järjest nakatuvad. Teadlased püüavad leida ravimit, kuid umbes kümne aasta jooksul pole seda veel leitud... Testimine, karantiin, nakatunute erandamine, matused ... raamatus loodud utoopilise maailma argipäev, milles ka meie tänaseks elame.

Omal ajal võis selline lugu utoopiline olla, kuid tänasel päeval on see osa nagu otse elust maha kirjutatud. Leidsin ennast korduvalt mõtlemas, et kuidas tänapäeva kirjanikelt on ära võetud üks süžee, kuidas utoopilisi tulvikumaailmu saaks kujutada. Lisaks et kui palju võis kirjanikul minna aega ja vaeva, et välja mõelda maailm, mida meie saaks lihtsalt aknast-uksest väljavaatamise või uudiste põhjal kirjeldada. Kindlasti annab sellisest maailmast lugemine praegu teise kogemuse, kui ajal, kui me kõik ise polnud seda maitset veel tundnud.    

Kirjutamiselt meenutas autori stiil Sarah J. Maasi. Sama lennukas ja mõnus lugeda. Kindlasti küll detailide- ja tegevustevaesem, aga mingi sarnasus on. 

Veider kokkusattumus oli, et järjekordselt on peategelase sünnipäev 29.novembril, mis on ka minu esimese lapse sünnipäev. Ilmselt on samal päeval veel paljudel sünnipäev, aga no sellised seostuvad kuupäevad ju jäävad ikka silma. Minu jaoks oli eriti veider, et sama kuupäev oli lihtsalt mitmes peaaegu järjest loetud raamatus. Nimelt ka hiljuti loetud raamatu "Nebula saladus" peategelase sünnipäev on 29.novembril. Viimasest sain siis teada, et ka Narnia kroonikate autori C.S. Lewise sünnipäev on 29.novembril. 

Nüüd ma siis tean, et "Kuu kroonikad" ei ole "Videvik" ning kindlasti jätkan nende raamatute lugemist!

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




Kommentaare ei ole: