pühapäev, mai 05, 2024

K. Remus "Haldjatants" (mai II)

171 lk

2011a, Tänapäev

See oli hea näide noorteraamatust, mis on aegunud, sest autor on sisse pannud infot kirjutamise hetkel kasutatava tehnoloogia (kaardiga telefonid!) ja teismeliste poolt fännatavate popstaaride kohta. 

Samal ajal olid selles aegumatud olulised teemad ehk liiga noorelt täiskasvanuteks sunnitud lapsed, kelle vanemad loobuvad vastutusest, koolikiusamine, sõprus, reetmine jne. 

Minu enda jaoks oli sellest raamatust praegusel ajal oluline meeldetuletus, kuidas lahutus võib lõppeda. Ehk et näha, milline on ka lahutatud naise võimalik reageering olukorrale ehk allaandmine ning alkoholi uppumine, selle asemel, et keeruliste oludega täiskasvanulikult tegeleda. Mingil põhjusel tundsin peategelase ema käitumisest lugedes mingit seletamatut uhkust enda üle. 

Raamatu algul olin lootusrikas. See täitsa haaras kaasa. Edasi aga ... no ... see oli ikka suht halvasti kirjutatud raamat. Tundsin, kuidas mulle kusagilt kaugelt mingit lugu jutustati. Tegelased ilmusid ja kadusid suvaliselt. Mitte ükski tegelane mind kaasa ei haaranud, ega kõnetanud. 

Kõige veidramaks läks asi siis, kui hakkasid tulema peatükid, mille puhul iga peatüki lõpetuseks paha sai oma karistuse. See tähendab, et räägiti juhtum ära ning see, kes peategelasega halvasti käitus, sai tehtu endale kuidagi tagasi. Kiire ja must-valge lahendus. 

Noorte eludes ja noorteraamatutes käsitletud teemad on kõik kiiresti ja vajalikult läbi ratsutatud, kuid ... see tundub kuidagi kohustuslik ja kaasa tõesti ei haara. 

Raamatu kaanepilt ähvardab ka pigem õuduslooga. Saan aru küll nukust pildil, kuid sellisel kujul lubab kaanepilt jah hoopis õudsamat lugu. Seda see küll polnud, aga ... no loetud ta sai. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: