reede, august 02, 2024

R. G. Hagstrom "Warren Buffett. Ülim Rahavaim" (august I)

256 lk

2022a, Äripäev

Ma loen Buffettist raamatut "Lumepall". No umbes viimase aasta. "Lumepall" on nimelt umbes 800-leheküljeline raamat investeerimisguru Warren Buffetti elust ja tegemistest. Käesolevat teost kätte võttes arvasin, et saan vahepeal sellest raamatust veidi kiiremalt põhilised mõtted kätte. 

Osaliselt see nii ka oli, kuid ... suures osas siiski mitte. 

Ei, tegelikult üldse mitte. 

Nimelt on selles teoses räägitud väga paljude erinevate investeerimiskoolkondade esindajate ideedest ja meetoditest, kuid minu jaoks jäi pidevalt segaseks, et kui palju siis üks või teine Buffettit mõjutas ning kelle ideid ta üle võttis või enda jaoks kokku segas. Nii tundus kohati, et kirjeldatud polnud tegelikult väga otseselt Buffetti mõtteviisiga üldse seotud. 

Mitmes kohas oligi nii, et autor kirjeldas mingi teise investori/strateegi vms mõtteviisi ja õpetust ja siis tuli edasi Buffetti tsitaat, milles ta ütles, et ei ole selle käsitlusega nõus. 

Erinevate investeerimisteooriate esitlemise osas on sellel raamatul kindlasti mingi mõte, kuid Buffetti mõtteviisi jagamise osa oli ikka väga olematu. Selgeks sai, et Buffett usub liitintressi ning sellesse, et tuleb osta osa ettevõttest, mitte lihtsalt aktsia hinda. Selleks poleks aga tervet raamatut vaja läinud, et see välja öelda. 

Ma lähenesin sellele raamatule veidi teistsuguse ootusega ning ... lähen nüüd "Lumepalli" edasi lugema, sest Buffetti mõtteviisi ja tausta osas ma siit väga targemaks ei saanud. 

***

Juba augustis ilmub minu uus noorteraamat "August". Selle saad tellida siit: 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: